haaugd Startet 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2010 Jeg skal til Thailand og undres på om noen vet om autopilot er billigere å handle der? I tilfelle hvor, hvilket firma? Helst i nærheten av Bankok. Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Autopilot? mener du en "bar-guide?" Tull til side. Ville nok kjøpt en her hjemme. Bedre service og oppdateringsmuligheter Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 (redigert) Min erfaring er at avansert båtutstyr ikke er spesielt billig i Thailand. Og så kan du se langt etter norske garantier. Andre båtrelaterte ting, derimot, kan det lønne seg stort å ta med hjem. Eksempel:Tok nettop med hjem alt jeg trenger (og det er relativt mye) av bronsefittings til varmeopplegget ombord. Ca 15 - 20% av prisen hjemme. Sparte en halv flybillett bare der. Redigert 2.Februar.2010 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Og dette er skikkelig bronse? Dvs. ikke "same same, but different"? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
haaugd Svart 2.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Takk for gode tips. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Elektronikk pleier jeg å kjøpe i England. God serviceinstilling av nettbutikkene og gode service/garantiordninger og ukomplisert hantering. Prisnivå som oftest like god som USA. Sjekk ut: cactusnav.com, yachtbits.com, marinesuperstore.com. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
NilsPils Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Og dette er skikkelig bronse? Dvs. ikke "same same, but different"? Trykkfeil. Beklager! Jeg mente messingfittings. Dette er deler til varmesløyfa ombord, ikke til sjøvann. Her er deler for ca 600 kroner: Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lanber Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Duppedingser i messing og slikt vil jeg tro du får gratis omtrent fra Thailand, det er 5-10 ganger påslag på slikt her. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Og så kommer de garantert fra samme automaten i Kina. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
BjA Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Sånn på en tommelfinger; importerte varer er ikke spesielt billig i Thailand, varer produsert lokalt/i østen derimot kan være en god deal. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Dessuten er avanserte båtdeler ansett som varer for rike mennesker. Da fleskes det på prisen, selv i Thailand. Da jeg fikk bygget båt i Thailand var det god økonomi å levere en rekke deler fra Norge, istedet for å kjøpe lokalt: Baugthruster, ankervinsjer, kjøleskap, varmtvannsbeholder, dieselvarmer, ......... Dette har nok senere forandret seg noe. Det er etter hvert blitt en del bra tilbud i Thailand også. Men inporterete deler koster der også ........ Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Servicemannen Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Agenturer i Norge har nye regler å holde seg til. Elektronikk kjøpt på en annen marked en den er innstallert, uansett innstallatør er autorisert, er uten garanti fra produsent og kjøper kan kun reklamere til den han kjøpte den fra. Dette gjelder eks. også varer kjøpte fra USA. Alternativ er å kjøpe fra England eller finne seg en bra pris i Norge og ha rett til 5 årene her. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Fanafjord Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 England oppfatter jeg som veldig serviceinnstillt. Jeg vet ikke om de har fem år men de har iallefall to. Og den generelle serviceinstillingen synes jeg er bedre enn i Norge. Leter man litt så for man priser i England som er veldig nær det billigste man få i USA. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
abbor Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Norske forhandlere, importører og produsenter prøver å gjøre alt de kan for å komme seg vekk i fra 5 års reklamasjonsretten. Hadde tidligere en norskprodusert relativt dyr batterilader, denne begynte å sende røyksignaler etter 4 år. Forhandler henviste til distributør, distributør henviste til produsent som igjen påsto at det bare er 2 års reklamasjonsrett på slike produkter. Gadd etter ei stund ikke å krangle mer med disse folkene og ikke var jeg så interessert i å få en ny lader av samme type da jeg ikke var spesiellt fornøyd med den. Men en ting er sikkert, jeg har gjort min siste handel når det gjelder noe fra disse 3 firmaene, ny lader ble bestillt fra England. Det kommer plotter og autopilot til ny båt også til å bli. Sitér dette innlegget Link to post
haaugd Svart 5.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2010 Tar gjerne imot navn på gode og billige forhandlere i England. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 5.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2010 (redigert) Jeg har kjøpt fra følgende forhandlere, og alt har fungert helt knirkefritt: cactusnav.com Yachtbits.com http://marinesuperstore.com/ Alle tre er rimelige og helt profft. Cactusnav er som oftest billigst og programmerer også VHF og EPBIRB med norske kanaler. Siste handel var en autopilot fra marinesuperstore. Kjøp et engelsk båtblad på flyplassen, Practical Boat Owner for eksempel, og du finner massevis med reklame fra forhandlere. Eller google etter ordet "chandlery". Redigert 5.Februar.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.