Per Harald Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 (redigert) Mariell. Redningsselskapet har en eller begge av de to som beredskapsfartøy og skal være opperative etter en bestemt tid. Noen få timer. Det blir vel heller noen uker vil jeg tro slik som det ser ut der nå. Per Harald Redigert 4.Februar.2010 av Per Harald (see edit history) Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 (redigert) De har vel vannjet, ikke mye brukelig under rådende forhold med all den drivisen. aluminiums skrog er heller ikke lykke i isen. Også er de så grunne at sjøvannsinntakene til motorene ligger grunt og suger slush Sundt klassen bemannes i regi av lokale redningskorps. Normalt går de vakter året rundt med frivillig mannskap som har normale jobber på dagtid. NSSR har en reservebåt. Tror det er RS Kjøpstad - som også er i Sundt klassen. dette er RS Sundt som har base i Moss Redigert 4.Februar.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 sjøvannsinntakene til motorene ligger grunt og suger slush Slush smaker egentlig best på sommeren når det er varmt og godt, ungene elsker slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 prøv saltvannslush neste gang. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Takk for tipset. Sitér dette innlegget Link to post
Gudmanda Svart 28.September.2010 Link til dette innlegget Svart 28.September.2010 I hvertfall spennende å følge med på AIS!! hehe var på hytta ved Trondheimsleia og fikk se fiskebåten Kvalskjær drivende i leia en god stund.. så kom redningsskøyta Erik Bye å slepa den.. når jeg kom hjem sjekka jeg trackinga på dem og så at Kvalskjær ble slept nedover og til slutt i Ulsteinvik, der de sikkert skulle reparere noe med motoren eller propellanlegget.. blir jo sittene å se på AIS hele kveldene når man først setter seg ned! Morsomt, kom over denne tråden når eg googla kvalskjær hehe. Som maskinsjef på Kvalskjær kan eg fortelle at det var ei oljesmørt tettning på utgåande aksling frå hovedmotoren som vart ødelagt og oljen rann ut i større mengder, med resultat i redusert smøreoljetrykk! Slepet vart gjort til SPERRE på Ellingsøy for lossing og overhaling av tettning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.