Jump to content

AIS action i sandefjord?

m/s-kåre

Recommended Posts

satt å titta litt på AIS'n å la merke til at color lines bohus plutselig lå ankra midt i fjorden mens viking sto ankra ved color-line kaia. Samtidig driver los 112 og 117 å kjemper seg gjennom isen på vei innover. noen som vet om bohus har kjørt seg fast eller noe? gikk en stund så var plutselig viking på tur utover mens på neste oppdatering så hadde viking snudd nesa inn til kaia igjen :confused: bohus lå ankra med snuta utover fjorden men plutselig hadde den snudd å var på tur innover igjen og nå ligger den ankra rett bak viking som ligger til kai igjen. merksnodige greier :crazy:

e0sg7m.jpg

awcjm.jpg

Jeg tror de har benyttet anledningen til å flytte disse losbåtene før isen blir verre.

Disse båtene tåler ikke is. Det er ei gammel losskøyte med stålskrog som tar seg av tjenesten fra Hvasser assistert av Tønsberg Havnevesens "Ingeborg Platou". Sistnevnte har vist seg svært nyttig i det siste. Gammel redningskøyte med stålskrog.

Noterer meg også at det ikke heller idag er 07:00 avgang fra Sandefjord.

Ser også at "Bremer Roland" igjen sitter fast.

Her blir det liv--rai-rai.

I hvertfall spennende å følge med på AIS!! hehe var på hytta ved Trondheimsleia og fikk se fiskebåten Kvalskjær drivende i leia en god stund.. så kom redningsskøyta Erik Bye å slepa den.. når jeg kom hjem sjekka jeg trackinga på dem og så at Kvalskjær ble slept nedover og til slutt i Ulsteinvik, der de sikkert skulle reparere noe med motoren eller propellanlegget.. blir jo sittene å se på AIS hele kveldene når man først setter seg ned!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Var en tur på Framnes idag.

Så at den ene losbåten hang i krana på land, mens den andre lå godt fortøyd. Med den masive isen det er inne i opptaks havna. Tviler jeg på at de kommer ut med det første. Ligger forøvrig 2 av de små redningskjøytene på land der også.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...