Odd H Startet 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2010 Skal i gang med rep av familiens første båt og lurer på om noen husker denne og kanskje har en brosjyre eller utfyllende info om denne utrolig flotte jolla. Jolla er bygget i kaldbakt mahogny hos DYNO(?) og er 10 fot. Min far kjøpte jolla hos Albert Bøe (Larvik) i 62 og prisen var ca 1500,- Murstad seilskole brukte denne og VG-jolla (rød/hvit) hadde denne som støpeform. Mener jeg har sett Y/S Staybright med ei slik jolle oppe på dekk over akterkarbin. Gleder meg til å ta fatt på jobben! Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Ja jeg husker Combijolla godt! Asker seilforening (tidligere Blakstad seilforening) hadde 4-5 stykker av dem. Vi junior medlemmer brukte dem mye, har mange fine minner fra den tiden. Mahogny farget ja og blått seil, mener å huske et skilt i akterspeilet hvor det stod: Produsert av Norsk Presstoff Industri. Combijolla seila minst like godt som Ajolla. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Jeg mener Tomm Mustad hadde en slik på hytta i Sør i Ommane også. Tror det må være der jeg har den fra. Flott liten seiljolle. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Odd H Svart 2.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Til Bøljan! Stemmer det ja, blått seil, men husker du den hadde innsydd ei hel peanøtt i seilet?! Vi har komplett båt med seil i god stand og kan bekrefte at jolla seiler godt. Den er også fantastisk lettrodd. Min far (87) mener å huske at båten ble lagd på DYNO-sprengstoffindustrier. Han forteller også at han ble oppmerksom på båten på grunn av jenta som var avbildet i brosjyreposteret i butikken. Til det er det vel bare å si at vi mannfolk er lette å avlede, da som nå ! Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 (redigert) Her i fjorden hadde vi syv stykker. vi dannet egen seilforening, Kalvefjorden seilforening. Vi arrangerte flere jolleseilaser hver sommer. Min jolle pusset jeg opp for guttungen i 1995. Brukte West-epoksy. Jeg måtte bygge opp bauen på nytt, da de hadde brukt heftstift til å hefte fast fineren i bauen. disse rustet, sprengte og lagde grobunn for råte. Båten ble fin: Jeg har rigg ror og kjøl liggende, men Jolla er avsluttet! Redigert 2.Februar.2010 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Bøljan Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 (redigert) Ref #4 Yepp! Stemmer det hel peanøtt som logo i seilet. Husker også hvor morro det var når vi seila fra gutta med Ajolle Min neste trinn ble OK jolle. Skulle gjerne hatt en komplett Combijolle idag som lettbåt Så om noen vet om et någenlunde helt eksemplar som er tilsalgs så skrik ut!!! Redigert 2.Februar.2010 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dag Nystuen Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 (redigert) Her er en kar i USA som har nøstet godt. Link til combijolleinfo i USA Har selv fått tak i en Combijolle i sommer. Nå skal det pusses. Noen gode tips til en nybegynner? Bilde Første testtur. Redigert 3.September.2010 av Dag Nystuen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulabrand Svart 15.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2011 Da er vi (jeg er bror til trådstarter) kommet i kontakt med fyren i Statene. Han er interessert i bilder fra hele verden, så det er sikkert bare å ta kontakt via hjemmesiden hans. Jolla som er avbildet under, tilhører Staybrite og ble fotografert på Trebåtfestivalen i Risør i 2005. Jeg tror den er en gjenganger der... Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Nydelig båt dette. Noen som vet mer om måten den ble bygget på? Finer eller strips, og hva ble den limt med? Jeg har tilgang til en orange plast variant. Hvem laget disse? Fikk nesten lyst til å lage maler og bygge meg en tre variant Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Nils Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Jeg har tilgang til en orange plast variant. Hvem laget disse? Fikk nesten lyst til å lage maler og bygge meg en tre variant Eg veit at brødrene mine og nokre andre i Sjøspeideren i Sandnes støypte form utapå ein trejolle, og støypte mellom 4 og fem oransje kombijoller ein gong midt på 70-talet. Desse var oransje. Kan det henda at du har fått tilgang til ein av dei? Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 16.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2011 Høres meget sansynlig ut. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
fjordplast Svart 18.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 (redigert) Tips: På hjemmesiden til Tomm Mursted Sjøleir (www.sjoleir.no) er det en film fra 60-tallet om kombijollen http://www.sjoleir.n...0/sjoleir60.wmv --cepe Redigert 18.Mai.2012 av fjordplast (see edit history) Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
Gunga Din Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 https://www.blocket.se/orebro/Kombijolle_74273321.htm?ca=15&w=3 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.