Bjarne R Startet 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2010 Hei. Er det noen som har bilder av motor og v-gir montert i båt? Hilsen festus. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Har motor og v-gear montert i båten, men har ikke bilder av det. Det er ikke så lett å få et godt intrykk av monteringen bare ut fra bilder. Eller er det en spesiell detalj av monteringen du gjerne vil se? Sitér dette innlegget Link to post
Bjarne R Svart 3.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Hei, Nemo Ønsker og se bilder av kobbling mellom gir og aksel. Ellers interessert i det meste. hilsen festus Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Hadde V-gir før i min båt. Det var et Paragon PLV20L. Dette har jeg desverre ikke noe bilde av, men å ta et bilde av koblingen mellom gir og propellaksling var ikke mulig da denne koblingen lå nede i kjølen skjult under giret. Giret hos meg stod helt seperat fra motor. Mellom motor og gir brukte jeg en mellomaksel med gummidempning. Jeg kunne da skru giret helt fast til skroget uten gummiføtter. Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Nemo Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Skal prøve å ta et bilde, men det er ikke enkelt å komme til. Lukene er fastfrosne. Det kan tenkes jeg kommer til innifra cabinen. Skal se i morgen. Flens på aksling og gear er helt vanlig som på et vanlig gear. Det er trangt å komme til, men med tolmodighet så går det bra. Gearet er Borg Warner 72 med utveksling 1:1.51. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.