Oddmar Startet 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2010 Hei! Jeg har en Kings Cruiser 33 med Mastheadrigg. Baybystaget på denne synes jeg tar for mye plass på fordekket, bruker å legge gummibåten der. Det jeg lurer på er om det går an å fjerne dette å erstatte det med to forovervendte undervant som er festet til dekket ut ved rekka foran masten. Er det noen som vet om dette kan gjøres uten å svekke masten?Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Mastheadrigg . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 (redigert) Foreslår at du bruker tittelen "Kings Cruiser: Erstatte Babystag med undervant?" Ellers leve nok ikke denne tråden lenge... Redigert 2.Februar.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Enzo Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Fortsett bare å si babystag for det er nok det som er navnet på staget og ja du kan erstatte det med hva du vil sålenge innfestningen er på omtrent samme sted og det strekker forover Sitér dette innlegget Link to post
Oddmar Svart 2.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Fanafjord: det heter faktisk Babystag Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Les : "Fjerne babystag og erstatte det med forre undervant". Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Foreslår at du spør en seilmaker om dette. Det er sikkert ikke umulig å få til. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
JGH Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Syns og det er i veien, med stor genoa så stopper det av og til opp i slaga. Heiv innpå ett langt røyr på babystaget for å rulle seilet rundt. Gummibåten min går akkurat mellom rulla og babystaget, men da kommer eg ikkje til ankerbrønnen. Har løyst problemet med å kjøpe større båt, KCen skal selges. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Hulda Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Det er bare å gjøre som du tenker. Men husk at du må ha kraftige fester for strekkfiskene. På Hulda blir de stagene strammet noe morderisk for at masten ikke skal bue akterover og lage bus i storseilet. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Hva med noe slikt som dette. Stram skjøtet ved behov. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Går ut fra at undervantene går noe bakover og setter du ett sett til med undervanter som går foran masten har du mulighet for å trimme bøy i masten. Jeg vil også ha snakket med en seilmaker, dette har også noe med masteprofil og innfesting for nye undervanter å gjøre. Det kan også være at du kan ta løs babystaget i moderat vær og dermed spare deg for ekstra vater. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.