Jump to content

Noen på Haugalandet som er på jakt etter Cobb grill?

index

Recommended Posts

Jeg var innom Obs Bygg i dag en tur, og der så jeg plutselig en stabel med Cobb Premier griller på tilbud! Normal pris er vel rundt 1100,-, men Obs Bygg solgte dem nå for 400,-! Har vært litt nyskjerrig på å prøve Cobb en stund, og til den prisen måtte jeg jo bare... Så om noen andre også er på jakt etter en slik, så var det i alle fall fire-fem til av disse der jeg så. Kanskje de har flere også, hvem vet...

Dette er supre griller å ha i båten! Blir ikke varme på utsiden, så du kan ha den på bordet på akterdekket om du vil! Fyres opp med 5-6 briketter, og steker det meste sies det.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jeg har hatt en sånn i ett par sesonger nå og det er riktig at de ikke blir varme på utsiden, så det går fint å sette den i båten.

Det er mulig jeg gjør noe feil, men jeg synes den ikke blir særlig varm på innsiden heller. Har prøvd både briketter og de spesial greiene man får kjøpt. Min erfaring er ihvertfall at med tanke på effektivitet så kan den ikke måle sg med en vanlig grill. Tar jo 45min bare å få stekt seg en pølse jo.

Neste sesong blir den erstattet med en billig variant fra Biltema.

..med tanke på effektivitet så kan den ikke måle sg med en vanlig grill. Tar jo 45min bare å få stekt seg en pølse jo.

Hmm, kanskje de hadde vært noe for meg :confused: Jeg har en 12v kaffetrakter som jeg må vente leeeenge på for å bli ferdig og da hadde jo 45min for å fått grillet seg en pølse vært greit tidsfordriv mens en venter på kaffe'n :rolleyes:

Jeg har hatt en sånn i ett par sesonger nå og det er riktig at de ikke blir varme på utsiden, så det går fint å sette den i båten.

Det er mulig jeg gjør noe feil, men jeg synes den ikke blir særlig varm på innsiden heller.

Du må bruke flere briketter enn det står i manualen. Og så kan man få grillrist som ekstratilbehør hvis du skal grille pølser. Platen med hull som følger med grillen, er mest til langtidssteking med lokket på. Kjøttet blir saftig og godt :cheers_wine:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Hei.

Må bare si det er en kjempe grill, varmer som bare det.

Min er varm å klar på moen få min, jeg bruker de spessielle brikkene til varming.

Legger i 1 eller 2 ark tørkepapir da det er lit vanskelig med ligther å få fyr, pga dårlig lukt setter jeg fyr utenfor båten.

Etter litt er den klar å da er det de samme om vi sitter inne eller ute å griller.

Vi er 4 i fam å fort det gjør å vi har plenty med tid til å grille rikelig med mat.

Min er ikke for treg å kald tvert i mot maten må snues å passes på hele tiden for å ikke svi.

mvh

catano

Mvh

catano

Cobben er kjempefin Vi steker alt på denne og steker boller til kaffen på ettervarmen. "Ettervarmen" må men trene litt på definisjonen av. Kan fort bli for varmt om man er for tidlig ute med bollene.

Første sesongen skulle jeg kaste cobben til h.......... Helt ubrukelig. Vi hadde bare de firkantede brikettene tilgjengelig i båtutstyrsbutikken vår. Etter å ha klaget en hel sesong kom åpenbaringen. Runde originale cobb briketter. Nå blir maten stekt og ikke kokt, det er varme i massevis.

Som nevnt over er de runde brikettene et must. Håndboka beskriver også hvor mange vanlige grillbriketter som man skal bruke til de forskjellige rettene, om man bruker vanlige briketter.

Boller stekes fint på teflonbrettet som fåes som ekstrautstyr. Speilegg og beacon og for den saks skyld. Bare fantasien setter grenser. :yesnod:

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...