rolk Startet 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2010 Jeg har i dag montert en ny Jabsco hydro air nivåbryter. Når jeg kobler til går pumpa hele tiden. Jeg får den ikke til å stoppe. Noen som har tips eller erfaringer med dette prolemet. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Tips: - returner og få pengene tilbake! - monter nivåbryter som du kan ha kontroll på Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mulligan Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Er det en sånn bryter som slår inn når undertrykket i sugeslangen minsker? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Jeg har forstått det slik at den slår inn når vannet stiger utenfor i en liten beholder som har åpning i bunnen. Det får luftrykket til å stige inne i beholderen. Gjennom en slange virker så lufttrykket på en trykkbryter som er plassert i god avstand over bunnen på båten. Alltså en enkel oppgave som er løst på en komplisert måte. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mulligan Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 (redigert) Du har rett i det NilsPils. Jeg tenkte på en sånn vakumbryter som brukes for å hindre at pumpa går tørr. Redigert 3.Februar.2010 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Vissa principiella fördelar kan man väl ändå se Nils Pils. Som t ex att denna typ av nivåbrytare kan monteras med alla elektriska delar en bra bit ovanför vattenytan. Hade en sådan som jag hade i föregående båt som styrde dush-länsen. Fungerade bra under ett antal år. Har en som jag har i nuvarande båt som styrde dusch-länsen. Fungerar inte, ersatt med ursprunglig kvicksilverbrytare. Anledning till problemet inte helt utrett. Möjligen läckage i luftledningen? Men kvicksilver... verkar knappast stå på överlevnadslistan nu när man inte ens får tömma bajstanken från några dagar ute i oceanen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.