finnskogkrabba Startet 4.Februar.2010 Del på Facebook Startet 4.Februar.2010 Jeg trenger også ny kalesje til våren Ønsker meg ikke noe billig dritt, men hvem er billigst på bra kvalitet? Erfaringer og forslag tas imot med takk Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 4.Februar.2010 Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 Jørn Bra resultat , kjempe kvalitet og du får den akkurat som du vil. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 4.Februar.2010 Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 Han kommer og tar mål på båten din. Bruker ikke maler. Jeg er kjempefornøyd. Fikk pris på forhånd, og den holdt han. Han var faktisk langt fra den dyreste. Han kommer å setter på kalesjen og sjekker at den passer. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
68 GT Svart 4.Februar.2010 Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 Jeg trenger også ny kalesje til våren Er en kar på Skotterud.Han både syr etter den gamle og konstruerer nye. Du kan få nr hans om du er interresert Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
finnskogkrabba Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 (redigert) Skotterud passer bra. Du kan gjerne sende meg nummeret på IM. På forhånd takk. Tar også en prat med "jørn", takk for forslaget Redigert 4.Februar.2010 av finnskogkrabba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 4.Februar.2010 Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 Skotterud passer bra. Jeg gjør det da jeg er på kontoret i morg Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Arve Svart 4.Februar.2010 Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 Jeg anbefaler deg å sjekke ut pris hos de store aktørene i markedet . Kjøpte ny kalesje i fjor og best pris hadde Jens Sagen. Kvalitet og passform på topp. Jørn som er nevnt her tidligere var mer enn doddel så dyr.............. Arve Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 5.Februar.2010 Del på Facebook Svart 5.Februar.2010 Tror Jens Sagen er blant de beste og billigeste Sitér dette innlegget Link to post
finnskogkrabba Svart 5.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2010 Har fått pris fra Alf Hansen og "Jørn". Jørn er en del dyrere en Alf Hansen. Skal nå prøve Jens Sagen. Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 5.Februar.2010 Del på Facebook Svart 5.Februar.2010 Hvorfor ikke prøve SAGA fabrikken. Jeg kjøpte for noen år siden og ingen kunne konkurere på pris:) Du må selvølgelig ha orginale bøyler. Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.Februar.2010 Del på Facebook Svart 5.Februar.2010 Og kjøper du direkte fra de som har originalmalene for Sagaboats og syr for dem (Sagaboats syr ikke selv), får du kalesje med perfekt passform til en bra pris. Så jeg anbefaler Målåy Båt og industrisøm. Dette forutsetter at det virkelig er en båt fra Sagaboats du har, - har aldri hørt om Saga 30. Men for all del, de syr for andre også. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
finnskogkrabba Svart 5.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2010 Og kjøper du direkte fra de som har originalmalene for Sagaboats og syr for dem (Sagaboats syr ikke selv), får du kalesje med perfekt passform til en bra pris. Så jeg anbefaler Målåy Båt og industrisøm. Dette forutsetter at det virkelig er en båt fra Sagaboats du har, - har aldri hørt om Saga 30. Men for all del, de syr for andre også. Lars H. Har snakket med Saga. Ønsker å ta en runde med tanke på pris, men for all del, kvalitet er viktig. Joda. Det er en ekte sagabåt jeg har. Kjøpte den i høst og litt oppussing trengs. Det er en Saga 30 SagaLing, halvplaner,Tegnet av Jan H. Linge. Produsert i Selje 1967-1980(ca.) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.Februar.2010 Del på Facebook Svart 5.Februar.2010 (redigert) Hei. Uhee! :blush: Sagaling 30 selvfølgelig. Som drifter av Sagaforumet burde jeg jo tenkt på den. Men til mitt forsvar, er den jo ikke særlig vanlig, da. Men på Sagaforumet har jeg samlet mange bilder, både innvendig og utvendig av denne modellen. Direktelink her. Men som sagt, ta kontakt med Måløy Båt og Industrisøm for kalesje. Lars H. (admin Sagaforumet) Redigert 5.Februar.2010 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
finnskogkrabba Svart 6.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Du er unnskyldt. Tror det bare er laget ett fåtall av dem. Sitér dette innlegget Link to post
finnskogkrabba Svart 4.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2010 Er en kar på Skotterud.Han både syr etter den gamle og konstruerer nye.Du kan få nr hans om du er interresert Etter å ha fått en rekke tilbud fra flere produsenter falt valget på "karen fra Skotterud", Magnor flexisøm. Virket seriøst. Men når det gjelder kvalitet får tiden vise, men jeg har trua på karen og han bruker materiale av beste kvalitet, Markilux. Det var veldig varierende priser. Helt fra over 20 000 til 8-10 000 hvor Skotterud-karen var billigst. Takker for alle innspill og forslag Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Hei, hvordan ble resultatet fra han karen på Skotterud? Jeg er på jakt etter noen i Hedmark/Oppland eller nordre deler Akershus som kan sy en kalesje med bøyler og må ta egne mål. Nå har jeg ventet i en uke på at Alf Hansen skal svare, ringt og purret ikke noe skjer. De har til og med en mal, men som sagt tydeligvis ikke interesserte, og tar derfor ballen videre til noen andre. Vi snakker om en Crownline 250CR. Tips på han fra Skotterud eller andre? Sitér dette innlegget Link to post
steinar.xo Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Jeg fikk best pris på kalesje til Draco 25 TC hos Helly Hansen (ex Jens Sagen) http://www.hellyhansenpro.com/marine/kalesjer/ Steinar Sitér dette innlegget Skibsplast 550 - 90 Suzuki Otto's 19 - 85 Suzuki Joda 7500 - 66 Yanmar, snart med vimpel........ Link to post
finnskogkrabba Svart 7.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Jeg har ikke fått den levert enda. Har sagt til ham at i løpet av mai er tidsnok for meg. Han virker da seriøs. Han ville prøve den før han syr den ferdig og det er jo bra, synes jeg. Du kan ringe 41411011, Maxisøm. Sitér dette innlegget Link to post
kællen Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 jeg har også bestilt meg ny kalesje til snekka, og jørn`s kalesje var nøyaktig dobbelt så dyr som den lokale som jeg har valgt, og 7000 dyrere en tilbudet jeg fikk fra helly Hansen Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Jeg har ikke fått den levert enda. Har sagt til ham at i løpet av mai er tidsnok for meg.Han virker da seriøs. Han ville prøve den før han syr den ferdig og det er jo bra, synes jeg. Du kan ringe 41411011, Maxisøm. Takker Finnskogkrabba Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.