Jump to content

Trenger ny kalesje til Saga 30, hvem er billigst

finnskogkrabba

Recommended Posts

Og kjøper du direkte fra de som har originalmalene for Sagaboats og syr for dem (Sagaboats syr ikke selv), får du kalesje med perfekt passform til en bra pris. Så jeg anbefaler Målåy Båt og industrisøm. Dette forutsetter at det virkelig er en båt fra Sagaboats du har, - har aldri hørt om Saga 30. Men for all del, de syr for andre også.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Og kjøper du direkte fra de som har originalmalene for Sagaboats og syr for dem (Sagaboats syr ikke selv), får du kalesje med perfekt passform til en bra pris. Så jeg anbefaler Målåy Båt og industrisøm. Dette forutsetter at det virkelig er en båt fra Sagaboats du har, - har aldri hørt om Saga 30. Men for all del, de syr for andre også.

Lars H.

Har snakket med Saga. Ønsker å ta en runde med tanke på pris, men for all del, kvalitet er viktig.

Joda. Det er en ekte sagabåt jeg har. Kjøpte den i høst og litt oppussing trengs.

Det er en Saga 30 SagaLing, halvplaner,Tegnet av Jan H. Linge. Produsert i Selje 1967-1980(ca.) :wink:

Hei.

Uhee! :blush: :blush: :blush: Sagaling 30 selvfølgelig. Som drifter av Sagaforumet burde jeg jo tenkt på den. Men til mitt forsvar,

er den jo ikke særlig vanlig, da. Men på Sagaforumet har jeg samlet mange bilder, både innvendig og utvendig

av denne modellen. Direktelink her. Men som sagt, ta kontakt med Måløy Båt og Industrisøm for kalesje.

saga30.jpg

Lars H.

(admin Sagaforumet)

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 4 uker senere...
Er en kar på Skotterud.Han både syr etter den gamle og konstruerer nye.

Du kan få nr hans om du er interresert

Etter å ha fått en rekke tilbud fra flere produsenter falt valget på "karen fra Skotterud", Magnor flexisøm. Virket seriøst. Men når det gjelder kvalitet får tiden vise, men jeg har trua på karen og han bruker materiale av beste kvalitet, Markilux.

Det var veldig varierende priser. Helt fra over 20 000 til 8-10 000 hvor Skotterud-karen var billigst.

Takker for alle innspill og forslag :cheers:

• 2 måneder senere...

Hei,

hvordan ble resultatet fra han karen på Skotterud?

Jeg er på jakt etter noen i Hedmark/Oppland eller nordre deler Akershus som kan sy en kalesje med bøyler og må ta egne mål.

Nå har jeg ventet i en uke på at Alf Hansen skal svare, ringt og purret ikke noe skjer. De har til og med en mal, men som sagt tydeligvis ikke interesserte, og tar derfor ballen videre til noen andre. Vi snakker om en Crownline 250CR. Tips på han fra Skotterud eller andre?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...