Jump to content

Erfaringer fra Sjøsenteret Killingen

ealien

Recommended Posts

jeg kjenner mange som har vært i forliksrådet med Killingen. Alle har vunnet på samtlige punkter, men generelt virker det som om forbrukerrådet ikke ofrer mange kalorier på å avsi en dom og utfallet kan være svært tilfeldig. Det er synd og fortvilende når en først prøver en sak der for å forsøke å få en endelig avslutning på en sak også ser man i ettertid at de ikke en gang har tatt seg bryderiet med å lese de 4-5 sidene av vedlagte mailkorrespondanse hvor det fremgår helt tydelige fakta i saken som styrker sin egen sak. Etter siste saken jeg hadde der ang. en ulovlig regning (som ikke var båtrelatert) kan jeg ikke si at jeg har tillit til dette organet lenger. De hadde ikke sett på noen av vedleggene jeg hadde brukt masse tid på å fremskaffe og oversett masse vesentlig informasjon. Dommen som kom i posten var skrevet samme dag og tullingene jeg hadde betalt (gebyr og kastet bort en dags tapt arbeidsfortjeneste) for å se på saken på en "profesjonell, objektiv måte" hadde ikke en gang tatt seg bryderiet med å kjøre en stavekontroll på dommen før den ble printet ut. Et mer uprofesjonelt organ skal en virkelig lete lenge etter, for dette er noe av det tåpeligste jeg noen gang har vært borti. Hvis du tilfeldigvis var hos Forbrukerrådet i bærum skulle det ikke forundre meg om de har "behandlet" denne saken på samme måte som de gjorde med min. I min sak var det ikke snakk om så store beløp at jeg orket å bruke tid på å ta det videre til tingretten, men det er utrolig ergelig at disse folka kan ta så kjappe og viktige avgjørelser i saker som ofte betyr mye for enkeltpersoner uten at de gidder å lese gjennom dokumentene en gang. At de bruker en liten halvtimes tid på å se gjennom hele saken og diskutere litt før de avsier en dom burde være det minste vi kan forlange av et slikt instans... :smash:

• 3 år senere...

Det er veldig trist at ikke folk står sammen hva anngår driftsformen på Killingen båtsenter som reneste Nigeriabrevet. Hvor mange skal få ødelagt sommeren, båtdrømmen og livet sitt for at den skamløse fyren som driver dette skal få fyllt opp de breddfulle lommene sine enda mere?

Og hva feiler det styret i Killingen AS som leier ut til denne fyren som er kansje Oslo sin mest notoriske svindler? Får de svarte penger for  fortsette leieforholdet til fortvilelse for Oslo by sine båtfolk og ikke minst til skam for seg selv? Kan de sees på som medskyldige? Dersom man leier ut en leilighet til en prostituert kan man dømmes for dette. Dersom man leier ut til en som gjentatte ganger regulært svindler folk... Er det greit?

Har bare positive ting å si om Killingen. Hatt vinteropplag på land der i to vintre. I vinter noterte jeg av en eller annen grunn feil og oppgav båtbredden til en meter bredere enn det den er. liten skrivefeil fra min side. Fikk selvfølgelig faktura på denne bredden. En tlf til Tim og han ba meg rette regningen, henvise til han og betale det jeg egentlig skulle.

En kollega av meg kjøpte "katta i sekken" på et privat båtkjøpt. Da vinteren kom la han båten i vinterlagring hos Killingen og når båten skulle på sjøen igjen neste sommer var det såpass mye feil ved båten at den ikke lot seg bruke. Tim sa at nå har du ligger på land så lenge så da kan du bare legge deg i en ledig bås uten at min kollega ble faktuert for sommerleien.

Første vintersesongen der ringte jeg for å få pris, og ble bedt om å sende inn skjema på mail og krysse av på hva jeg ville ha utført. Jeg konserverte og gjorde alt selv inkl tildeking. 5 måneder senere når jeg ringte for å bestille uttak av båten for våren, ringte jeg og presenterte meg. Før jeg var ferdig avbrøt Tim meg og husket umiddelbart hvem jeg var og hvilken båt jeg hadde. Det opplevde jeg som hyggelig og at han hadde oversikt. Har ikke blitt overfakturert og har det vært noe feil, som skyldes meg, har dette blitt ordnet opp uten noe styr.

Trist å høre at andre har hatt dårlig erfaring. Men som det er nevnt tidligere i tråden kan jo en sak ha flere sider. Håper dog det ordner seg for de som ikke har positive erfaringer.

God sommer!

Har store problem med forholdet til daglig drifter av småbåthavna ved killingen. Forstår det slik at dette gjelder ganske mange og ønsker difor å samle inn desse sakene til ein kraftfull kompott som kan bli med i vidare saksgang.

Har du opplevingar frå denne plassen så ønsker eg at du tek kontakt eller postar det på innlegget. Sammen står vi sterkare og sammen kan vi hindre at andre personar får sommaren eller båtlivet ødelagt på grunn av oppførselen som regjerer ved denne havna.

Veit det er mange av oss som har hatt problemer. Då er det fint om ein forklarer litt nærmare om si erfaring. Slik at ein har noko å kome med når ein skal sende klage/anmeldelser til dei som leier ut til sjøsenteret samt eigaren sjølv. Skriv gjere utfyllande om desse to punkta under.

1. Historieforløp til saken

2. Hvordan ble saken avsluttet

Legg det gjerne inn på denne tråden eller den nye som eg har oppretta: LINK

Min SAK:

Hadde mi skute ved havna sommaren 2013 og 2014. Kosleg atmosfære med båtnaboar, men eit slit når det gjelder kontakt og organisering med drifter av småbåthavna. 

Har no blitt fakturert for sommarleie og medlemskap i foreningen selv om det var avklart muntlig april 2014 at dette ikkje var nødvendig når eg forlot havna for godt ved sommarslutt 2014. Har prøvd dialog via mail og telefon. Det viser seg umulig. Har prøvd ansikt til ansikt. Det var også umulig. Her blei eg faktisk knuffa vekk og bedt om å forlate området. Ingen rom for diskusjon. Avisst som tulling på staden med hissig tone og oppførsel.

I kontrakta som eg signerte i april 2014 var så dum å signere dette:

Hver av partene kan si opp denne avtalen innen 28.02. Hvis ingen av partene sier opp avtalen løper den videre for neste sesong. Oppsiglese kan kun skje skriftleg.

Mitt svar til dette kom pr mail i slutten av august 2014.

Hei

Tek sikte på å flytte båten når sommerhalvåret i havna går ut 29.Sept. Visst ein mot formodning skal ligge lengre. Kva døgnpris vil du då kreve?

21. aug. 2014 

Så nå står eg her på bakken og spør om hjelp til situasjonen. Ikkje har eg pengane til å betale sommarplassen og kontigenten på 23 000 til sammen og ikkje ønsker eg at andre skal havne i denne situasjonen.

• 1 år senere...
  • 1 år senere...

Ragnvald...   Det virker som om filosofien til Sjøsenteret er å tredoble avtalt pris som standard. Ikke er de særlig kompetente heller, slik at mange kvier seg for å la den slippe til i sin båt, men folk blir tvunget via kontrakten.

At Oslo Kommune leier ut til disse viser bare hvor korrupte tilstander vi har i Norge i dag.

En ikke korrupt kommune ville sagt opp en slik dirty leietaker...

• 1 måned senere...
1 hour ago, Kaptein1 vom said:

Glad dette ligger ute på nett, driver å søker litt på finn.no og drømmer meg litt bort, som mange andre gjør. Søkte på navet og havnet på denne siden. Bra at ikke admin har fjernet denne tråden (y) Kudos.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=104310500

Skjønte ikke helt poenget med linken du har lagt ut? Forøvrig er jeg enig i alt det negative som er skrevet om nevnte firma.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...