Jump to content

Leter etter bokliste for kystskippereksamen

Harald-

Recommended Posts

Gjikk for noen år siden opp som privatist til Kystskippereksamen.

Tok da brevkurs hos NKS, og fikk en avtale om at de ville også ta den ekstra delen med lastelære og navigasjon som var utover fritidsbåtskipper.

Fikk den gang en pensumliste.

En kjenning av meg skal ta dette, og lurer derfor på om noen har en bokliste som brukes.

Jeg gjikk opp som privatist hos en godkjent fagskole, husker bl.annet at vi brukte skipet X. i lastelære.

Hadde også en bok som het "båtmotoren min venn"

Men husker da ikke navnene spesielt på navigasjon og lastelæreboken, samt at der var forklaring til sjøveisregler, samt et ekstra hefte for lastelæra.

Mener boka for navigasjon het "kystnavigasjon, men er ikek sikker.

Noen som vet?

Gikk selv på Oslo Kystskipperskole - D5. Der var alt læremateriellet laget av skolen selv. Untatt var boken du nevner Johan Winges "Båtmotoren min venn" samt heftet Sjøveisreglene.

Meg bekjent finnes det vel bare en bok som omhandler et pensumet utover båtførerprøven; Gunnar Ulseth "Fritidsbåtskipperen".

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Lærebøker Navigasjon: Winge: Kystnavigasjon og Norsk Fiskaralmanakk

Sjøveisregler/brovakt: Ulseth og Dragsnes: Sjøveisregler og brovakthold

Lærebok Skipslære: Ulseth og Dragsnes: Skipslære

I tillegg får elevene et hefte med tabeller og formelark til bruk ved løsing av oppgaver.

Klippet fra Nordkapp vgs - Kystskipperkurs - høsten 2009

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...