Harald- Startet 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 4.Februar.2010 Gjikk for noen år siden opp som privatist til Kystskippereksamen. Tok da brevkurs hos NKS, og fikk en avtale om at de ville også ta den ekstra delen med lastelære og navigasjon som var utover fritidsbåtskipper. Fikk den gang en pensumliste. En kjenning av meg skal ta dette, og lurer derfor på om noen har en bokliste som brukes. Jeg gjikk opp som privatist hos en godkjent fagskole, husker bl.annet at vi brukte skipet X. i lastelære. Hadde også en bok som het "båtmotoren min venn" Men husker da ikke navnene spesielt på navigasjon og lastelæreboken, samt at der var forklaring til sjøveisregler, samt et ekstra hefte for lastelæra. Mener boka for navigasjon het "kystnavigasjon, men er ikek sikker. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Gikk selv på Oslo Kystskipperskole - D5. Der var alt læremateriellet laget av skolen selv. Untatt var boken du nevner Johan Winges "Båtmotoren min venn" samt heftet Sjøveisreglene. Meg bekjent finnes det vel bare en bok som omhandler et pensumet utover båtførerprøven; Gunnar Ulseth "Fritidsbåtskipperen". Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Hansi Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Holder på å leite. Foreløpig har jeg funnet 2 bøker i hylla. Navigasjon - Studiebok 1 av Olav Storruste og Olaf Trysnes. Utdrag av maritime lover og forskrifter - Utvalg ved Jacob J Johansen. Sitér dette innlegget Link to post
Harald- Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Har funnet følgende: Kystnavigasjon ISBN: 9788204099679 Sjøveisreglene ISBN: '9788202328603 Føre Var, Sjøveisreglene med kommentarer ISBN: '9788249608973 Båtmotoren, din Venn Tror jeg da kun mangler lastelære og Astronomi. Samt palnsjene og tabellene. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 I tillegg kommer Navigasjonsinstrumenter. Radarplotting og brovakt er inkl. i Sjøveisreglene. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Frivakten Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Lærebøker Navigasjon: Winge: Kystnavigasjon og Norsk Fiskaralmanakk Sjøveisregler/brovakt: Ulseth og Dragsnes: Sjøveisregler og brovakthold Lærebok Skipslære: Ulseth og Dragsnes: Skipslære I tillegg får elevene et hefte med tabeller og formelark til bruk ved løsing av oppgaver. Klippet fra Nordkapp vgs - Kystskipperkurs - høsten 2009 Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
loffern Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Leser på sjøfartsdirektoratets side at nettstudier ikke er godkjent. Noen som vet noe mere om det? http://www.sjofartsdir.no/no/Sjovett/Fritidsbatskipper/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.