Jump to content

Hallberg Rassy 26 erfaringer?

:båt1

Recommended Posts

vokst opp i den båten - byggenr 187 om jeg husker rett. Familiens første HR

Stødig og fin båt. Seiler ikke veldig bra i forhold til dagens "normal" - men er trygg som få. Særlig når det blåser litt.

HR kvaliteten den gang er etter min mening høyere enn på dagens nye HR (de hadde bedre tid den gang)

Alternativer er vel Albin Sirrus og den som her hallet større som jeg ikke husker. Maxi 77/84 også. Men kvaliteten er vel ikke akkurat den samme.

Mamma og pappa sov i salongen. jeg og søstra mi sov foran. Ulempen var den åpne løsningen til doen - særlig om morgenen når vi sov............. :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

det er dør mellom do og salong - men ikke mellom do og forpigg. Var i hvertfall ikke det på vår.

Men vi klagde ikke - bare å legge hue under puta og sove videre :wink:

Vi hadde båten i mange år og hadde mange flotte lange turer i den. pleide å være ute i 3 uker om sommeren.

Riggen er ganske kort og tjukk - så du må tørre å dra til i akterstaget for å få trimmet riggen. Vet om eiere i dag som setter akterstaget i vinsjen og trimmer riggen godt.

Vi var ikke så trent i regattaseiling da vi hadde den båten. Vi ble mer vant til trimming da vi byttet til HR29

lurer på om 26'en som en del andre HR er plaget av litt slitasje i rorlagrene. Det er ikke en sikkerhetsrisiko i følge verftet - men en skjønnhetsfeil. Det merkes ved at det er litt slærk om du drar rorkulten fra side til side.

Jeg tenkte aldri over at roret hang på utsiden. Jeg liker åpne løsninger der man kan se om noe er galt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...