:båt1 Startet 4.Februar.2010 Del på Facebook Startet 4.Februar.2010 som tittelen sier lurer jeg på hvilke erfaringer dere har med denne flåtte seilbåten. jeg lurer på følgene: hvordan seiler denne båten? hva slags sjøegenskaper har den? kvalitet? (sansyneligvhis god siden HR) pris? hvis dere har noen allternativer til denne i klassen så si fra!? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2010 Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 litt erfaring her, lengst ned http://www.sailguide.com/batfakta/info.php?id=614 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2010 Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 (redigert) vokst opp i den båten - byggenr 187 om jeg husker rett. Familiens første HR Stødig og fin båt. Seiler ikke veldig bra i forhold til dagens "normal" - men er trygg som få. Særlig når det blåser litt. HR kvaliteten den gang er etter min mening høyere enn på dagens nye HR (de hadde bedre tid den gang) Alternativer er vel Albin Sirrus og den som her hallet større som jeg ikke husker. Maxi 77/84 også. Men kvaliteten er vel ikke akkurat den samme. Mamma og pappa sov i salongen. jeg og søstra mi sov foran. Ulempen var den åpne løsningen til doen - særlig om morgenen når vi sov............. Redigert 4.Februar.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 ja mulig det er en liten ulempe med den doen har sett et par som har hatt dør til doen også vet ikke om dette er orginalt Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2010 Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 det er dør mellom do og salong - men ikke mellom do og forpigg. Var i hvertfall ikke det på vår. Men vi klagde ikke - bare å legge hue under puta og sove videre Vi hadde båten i mange år og hadde mange flotte lange turer i den. pleide å være ute i 3 uker om sommeren. Riggen er ganske kort og tjukk - så du må tørre å dra til i akterstaget for å få trimmet riggen. Vet om eiere i dag som setter akterstaget i vinsjen og trimmer riggen godt. Vi var ikke så trent i regattaseiling da vi hadde den båten. Vi ble mer vant til trimming da vi byttet til HR29 Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 har selv aldri hatt seilbåt jeg så får håpe jeg lærer alt det der båten skal brukes 90% til tur de andre 10% til noe regattaseiling Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2010 Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 en fantastisk fin familiebåt etter min mening. Sjekk motor og stående rigg nøye. Det er de dyre tingene. Saltvannskjølt 25 år gammel motor har en lei tendens til å bli dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 ja da er det gått å ha far som kan se på ting får prøve å se om jeg får tak i noe med nyere eller nyoverhalt motor hva mener du om det "utenbors" roret er det posetivt eller negativt Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2010 Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 lurer på om 26'en som en del andre HR er plaget av litt slitasje i rorlagrene. Det er ikke en sikkerhetsrisiko i følge verftet - men en skjønnhetsfeil. Det merkes ved at det er litt slærk om du drar rorkulten fra side til side. Jeg tenkte aldri over at roret hang på utsiden. Jeg liker åpne løsninger der man kan se om noe er galt. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 da er det jo greit da Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 5.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2010 ingen som vet noe mer om denne flotte damen Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 5.Februar.2010 Del på Facebook Svart 5.Februar.2010 Kjenner ikke til hr26, men anbefaler å også kikke på sunwind 27. Solid liten plugg som seiler greit. Det dukker alltids opp noen slike brukte utpå våren. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Impuls 3 Svart 5.Februar.2010 Del på Facebook Svart 5.Februar.2010 Jeg hadde en HR-26 i 22 år og har intet, absolutt intet, negativt å si om båten. Den er solid, seiler ganske bra, har en fin innredning og er "verdens største 26-foter". Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Februar.2010 Del på Facebook Svart 5.Februar.2010 vil bare tipse om denne http://www.hrklubben.no/ Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 5.Februar.2010 Del på Facebook Svart 5.Februar.2010 Har også bare hørt positivt om HR 26 fra tidligere eiere. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 7.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2010 jeg vil ha en sånn båt... nå!! Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 7.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2010 skal noen selge en sllik båt billig. jeg tar'n, pakk den inn Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 8.Februar.2010 Del på Facebook Svart 8.Februar.2010 http://www.blocket.se/stockholm/Hallberg_R...m?ca=15&w=3 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.