baatsman Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Gleder meg til en nye sesong i tysk, masseprodusert "tupperware" båt, som min kjære bror, tidligere trebåteier, kaller skipet vårt. Ludde, bror din er utestengt fra barkebilleklubben. Han har jo nesten ny Sealine FB for tiden. Og slik jeg husker det var det du som lå i hans båt og skrudde Og ikke akkurat hvorsomhelst Vi sees Ludde, er i Gtb på messe. Prøvde å få med alpinsjternen, men han skulle til Tyskland. Snakkes Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
fem@il Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Jeg sier ikke mer jeg heller: Kan man stole på denne produsenten? Nei,skrekk og gru Om at og om at, mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Klart du kan stole på produsenten, alle båtene blei jo fiksa. Han på filmen som står og rister i kjølen i 2 minutter, sikkert en konkurent. lurer på om båten hadde blitt hengende i stroppene hvis kjølen hadde detti av:-) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Bitteliten Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 heter det ikke svingkjøl eller noe sånt? Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 (redigert) Ludde, bror din er utestengt fra barkebilleklubben. Han har jo nesten ny Sealine FB for tiden. Og slik jeg husker det var det du som lå i hans båt og skrudde Og ikke akkurat hvorsomhelst Vi sees Ludde, er i Gtb på messe. Prøvde å få med alpinsjternen, men han skulle til Tyskland. Snakkes Skip`o hoi Baatsmann. Du har rett i at vi drev med skikkelig rørleggerarbeid i de mindre attraktive deler av avløpsanlegget på hans Sealine. Han er ikke fullt så opptatt av gamle blåvedsracere nå etter at han har oppdaget plastens vidunderlige verden. Naturlig jobb for meg som har BMB. Septikktank med fritt fall som Bavaria har, har jeg også et tett, i ordets rette forstand, og inngående forhold ti til, og dermed fikk jeg jobben. Som eier av Bavaria, har jeg egnet verktøy og drillpumpe med slanger ombord til denne type oppgaver. Ser du etter noe spesielt på messen? Kos deg, snakkes vi. Redigert 6.Februar.2010 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Seiljåtten Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Heldigvis er Bavaria en så til de grader profilert produsent at rykter går som ild i tørt gress når de først gjør noe galt. Det blir litt som Toyota skandalen, og hverken Bavaria med sin match kjøl, eller toyota med sine pedaler kom styrket ut, men kundene får likevel en visshet om at når noe først er galt, er produsenten såpass stor at ryktet sprer seg fort. Tviler på at sportsbilen Spider ville fått like mye pepper om de kom med en toyotapedal. Slik er det vel også i båtbransjen, enkelte ting holdes skjult, og produsentene lykkes fordi de ikke er interessante nok for media. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Naturlig jobb for meg som har BMB. Septikktank med fritt fall som Bavaria har, har jeg også et tett, i ordets rette forstand, og inngående forhold ti til, og dermed fikk jeg jobben. Kos deg, snakkes vi. Ludde, vi har jo også fritt-fall tank. Bruker spesial papir, og skyller 20 ganger med håndtaket. Har aldri tull med dassen. Tipset kom fra Sjur Lunde båt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 blir tanken full hver gang dere går på do da eller? Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 (redigert) Herregud, har ikke Bavaria klart å føre skiten rett ut??? Trodde alle seilbåter hadde en sånn... http://www.marinescene.co.uk/product/2221/...by-blake-toilet ....er jo dyrere enn storseilet på en Bavaria da... :lol: Redigert 6.Februar.2010 av moosewine (see edit history) Sitér dette innlegget . Link to post
Fanafjord Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 (redigert) Hei Moosewine, du vet hvordan det gikk med den første wasabåten? Det var flaggskipet til Svenskene under Gustav Adolf. Den kullseilte og gikk ned etter en nautisk mil - men svenskene var så stolte av knekkebrødskipet at de likegodt lagte en museum i Stockholm. Måtte liksom konkurrere litt med det norske osebergskipet... Se her: Vasamuseet Redigert 6.Februar.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
baatsman Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 blir tanken full hver gang dere går på do da eller? Har 2 store holdingtanker. Ingen problem Herregud, har ikke Bavaria klart å føre skiten rett ut??? Knekkebrødkongen, vi fører ikke skiten rett ut. Vi er dannede mennesker. Moosewine, i og med du markedsfører Wasa, burde ikke du stått under levrandører . ....er jo dyrere enn storseilet på en Bavaria da... :lol: Her har du misforstått igjen. FramSEILdrift er det mest moderne, eller skal den trekkes på begge. Stemmer det vi har 2 seil. Hadde visst glemt det jeg har gjemt inne i masten . For se om jeg finner ut hvordan jeg for ut det . Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
moosewine Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Hvor blir det av skiten din da Baatsman som er så sivilisert? Sitér dette innlegget . Link to post
Fanafjord Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Diskuterte nettopp litt denne Bavariatråden med familien. Jenta mi mener at Noahs Ark må ha vært en Bavaria. Den ble bygd midt på fastlandet, alle lo av den og betvilte sjøeigenskapene, og nå bølgene virkelig kom seilte den helt utmerket. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
baatsman Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Hvor blir det av skiten din da Baatsman som er så sivilisert? Har betalt for å få dekkstømming. Har da 2 tanker som kan tømmes i en miljøvennlig holding tank på land. Dette er jo i teorien fint, men har ennå ikke brukt det . Men tenkte når vi kjøpte båten at dette ble påkrevd før eller senere. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Seiljåtten Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 (redigert) Frittfall septiktank er ikke noe problem, men når man tømmer den, må man skylle igjennom tanken etter at den er tømt, feks ved å pumpe 20 pump, og tømme tanken igjen etpar ganger. I tillegg må man aldri la tanken stå helt tom, steng ventilen, og gi 10 pump etter at tanken er tømt. En masse regler for dem som bruker toalettet er for oss uaktuelt, toalettet skal fungere normalt, og det gjør det når bare kapteinen følger tømmeprosedyren. Vi er imidlertid flinke til å tømme tanken når vi befinner oss langt nok fra land. Kan ikke huske sist tanken var full eller tett....... Redigert 7.Februar.2010 av Seiljåtten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scan Baltic Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Har denne tråden kommet i kjølvannet at Bavaria 37 sport ble kåret til årets båt her på båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Kommentar fra moderator:Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering. Heldigvis er Bavaria en så til de grader profilert produsent at rykter går som ild i tørt gress når de først gjør noe galt. Det blir litt som Toyota skandalen, og hverken Bavaria med sin match kjøl, eller toyota med sine pedaler kom styrket ut, men kundene får likevel en visshet om at når noe først er galt, er produsenten såpass stor at ryktet sprer seg fort. Tviler på at sportsbilen Spider ville fått like mye pepper om de kom med en toyotapedal. Slik er det vel også i båtbransjen, enkelte ting holdes skjult, og produsentene lykkes fordi de ikke er interessante nok for media. Akkurat som VP Sitér dette innlegget Link to post
Trond Aasvoll Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Her gjøres en Bavaria 38ac test. Igjen Tåler den Arktiske påkjenninger? Så langt starter den hver uke, og alt fungerer og har gjort det i hele vinter. Hadde ikke forventet det, men det gjør det. Kun dassene er konservert med frostveske og vanntankene er tømte. Bavaria'en har ikke hatt tilkoblet landstrøm. Når isen begynner å bryte opp, skal den testes i og mellom isen, hvordan den er å manøvrere i isen. Og en får se hva som skjer med den, greit å vite. Alt som er levert fra Bavaria 1999 fungerer enda, men Autopilot, Vhf'en, stereo og kartplotter har ikke levd til i dag. Og er skiftet ut etter hvert i tur og orden. Hvorfor holder ikke disse tingene like lenge som båten og Ebenspraceren (varmeren)? Under, et stykke maskulint Bavaria bilde Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Sydvesten Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Ikke fullt så brutalt som Tronds bilde.. men båtene er bygget for vintervær.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
"Mathilde" Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 (redigert) Hvis Bavaria er en dårlig båt - da må det finnes MANGE misfornøyde Bavariaeiere her på forumet. Hvis ikke de finnes - da må vel kvaliteten være realtivt grei, eller...? La oss teste ut hypotesen. Dere Bavariaeiere som er misfornøyd med båtene deres, gi lyd fra dere....... Status er foreløpig som følger: Antall visninger - 2851 Antall innlegg - 118 Antall misfornøyde eiere av Bavaria - 0 (tar et lite forbehold da det har vært enkelte ankepunkter fra noen, men slik jeg har forstått det har dette likevel ikke vært uttrykk for misnøye med båten som sådan. Hvis jeg tar feil - syng ut). Disse tallene sier meg noe, men jeg holder det for meg selv Redigert 7.Februar.2010 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Jeg tror ikke du tar feil Mathilde. Jeg har hatt noen innspill på ting ombord som ikke er som det burde, men det er ikke et uttrykk for misnøye, men mer en konstatering fakta. Jeg har som nevnt min andre Bavaria motorbåt, og er veldig happy med det. Når jeg kjøpte den andre så visste jeg hva som ikke var ok og hvordan jeg ville ha det, så nå er det bare velstand. Skal ikke så mye til for å få ting i orden, og da får man en flott designet båt med gode sjøegenskaper, god plass og praktiske løsninger, til en grei pris. Relativt lettsolgte som pent brukte er de også. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Victora III Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Herregud, har ikke Bavaria klart å føre skiten rett ut??? Har hatt båter både med ordinær septikkløsning med både manuell og elektrisk pumpe og nå frittfall-tank. Ingen tvil om hva jeg ville hatt igjen. Jenta mi mener at Noahs Ark må ha vært en Bavaria. Den ble bygd midt på fastlandet, alle lo av den og betvilte sjøeigenskapene, og nå bølgene virkelig kom seilte den helt utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Jeg har altid hatt frittfalltanker og foretrekker det over typen jeg har i dag som er en pumpeutløsning , man får den aldri helt tom når det ikke er en skikkelig frittfalltank men den er jo rimelig stor da med sine nesten 90liter så jeg kan jo ha raufoss i dagesvis om jeg vil Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Alt som er levert fra Bavaria 1999 fungerer enda, men Autopilot, Vhf'en, stereo og kartplotter har ikke levd til i dag. Autopiloten din var nok ikke bygget for havseiling. Skuffende at vhf ryker. Det finnes jo gamle modeller fra 70-tallet som funker enda. Stereo er forbruksvare. Kartplotter òg, egentlig. Men ellers da? Syns å huske at du har byttet noen rorgreier, løyganger, vantinnfestninger og en mengde blokker. Eller var det bare et rykte? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
"Mathilde" Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Jeg tror ikke du tar feil Mathilde. Jeg har hatt noen innspill på ting ombord som ikke er som det burde, men det er ikke et uttrykk for misnøye, men mer en konstatering fakta Den er grei Ludde. Det finnes alltid ting som kan bli bedre. Selv er jeg ikke venn med båtens dropptanksystem. Ser at flere melder om uproblematiske forhold, men jeg har prøvd det meste. Bortsett fra å legge papiret søppelboksen da. Vi syntes det virker litt uhygenisk, men kanskje en vanesak (?). Tror kanske suksessfaktoren kan variere litt fra båt til båt når det gjelder dette systemet, avhengig bl.a. hvordan røropplegget er anlagt. Minst mulig svinger og bend = minst mulig problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.