Ludde Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Minst mulig svinger og bend = minst mulig problemer. Ja det stemmer nok godt. PÅ min 35 var det en 90 grader som skapte trøbbel. Det i kombinasjon med at vi ikke var flinke nok til å sørge for at det sto litt vann i systemet før det ble tatt i bruk, samt som Baatsmann var inne på; bruke egnet papir. Man lærer noe nytt hele tiden, heldigvis Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Sun Flyer Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Noe man må huske på ved falltank er dimensjonen på lufting/overløpsledning. Den bavaria bruker er ganske liten. Så hvis septik er brukt etter at tanken er full, kan luftingen tettes av dritt. Dermed funker ikke fallet skikkelig pga vakuum. Kan lønne seg å spyle gjennom luftingen av og til, evt åpne dekkstømmingen i tillegg hvis man har mistanke om tett lufting. Liten lufting er også en kilde til drittlukt. På min skjønne franske båt er selvfølgelig luftingen mye større samt at slangen ut fra tanken er en dimensjon større enn den som går inn på tanken. Likevel har den gått tett når jeg har glemt å fylle den opp før tømming. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
baatsman Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Sun Flyer Luftingen er stor nok på den tyske kvalitetsbåten også. Har aldri noe problemer. Noen ganger er det bedre med tysk kvalitet, fransk skjønnhet Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Trond Aasvoll Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Men ellers da? Syns å huske at du har byttet noen rorgreier, løyganger, vantinnfestninger og en mengde blokker. Eller var det bare et rykte? Sun Flyer, det er noe som heter off road og on road. Slik er det med seiling også, innaskjærs og ute på havet. Da må en bare oppgraderet utstyre og fartøyet for hevy weather, så en takler dette været som oftest varer ca 3-4 døgn. Det er bare dumt og ikke gjøret dette. Når en ofte er på hav overfart som varer noen døgn. Det blir fort dyrt, vist en ikke gjør dette. Og slik er det med alle type båter, uansett hvilken båttype en seiler med. Har en for små blokker og den ryker, ryker seilene også osv. Seiler en i vinder med over kuling, med bølger der etter, må en ha noe mere å styre med etc. Tune, tune båten Sun Flyer, det har ikke noe med dårlige greier. Orginale utstyre er greit nok for noe seiling, men ikke alt for å seile med max båtspeed. Dette skjenner jo du godt til, hva dette dreier seg om Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Sun Flyer Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Men da er vi vel enige. En Standard bav er en flott båt for tilbakelent ferieseiling 3-4 uker i året... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sydvesten Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 ferieseiling 3-4 uker i året... Hvorfor seiler du ikke mer enn 3-4 uker i året??, selv brukte jeg båten min i 20 av de 22 månedene jeg hadde den, men det var selvsagt kvalitet som var bygget for bruk... dog med unntak noe Mikuni greier som ikke holdt mål da, og noe grønnmalt fra Sverige og en svensk rigg som heller ikke er god nok... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sun Flyer Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Hvorfor seiler du ikke mer enn 3-4 uker i året?? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
alidal Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Låner denne tråden litt til et spørsmål om isolasjon, siden det var noen "kalde" bilder her! Er det sandwich over vannlinjen i Bavaria seilbåter? Sitér dette innlegget Link to post
Voff Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Låner denne tråden litt til et spørsmål om isolasjon, siden det var noen "kalde" bilder her! Er det sandwich over vannlinjen i Bavaria seilbåter? Ja. Sitér dette innlegget Link to post
Voff Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 9 av 10 seilbåter som går for motor i medvind er Bavariaer er min observasjon forrige sommer. Fordommene mine sier meg da at det er folk som ikke har peiling på båt som kjøper Bavaria ..og hva i all verden er sammenhengen mellom å ikke ha peiling på båt og gå med motor i medvind?? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 (redigert) En fersk eier av båten Bavaria la fra havn. Kikket på kartet og spurte kona, hvor var via? Vet ikke med der vi var fikk jeg malaria. Så kikket kona på mannen og spurte hvor kjølen var, han svarte har via..................................... fortsettelse følger fra hvem som helst som ønsker å fortsette... Redigert 12.Juli.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.