Jump to content

Bavaria, Tråden for bavariavitsar, hets og negativ omtale

Ask

Recommended Posts

Minst mulig svinger og bend = minst mulig problemer.

Ja det stemmer nok godt. PÅ min 35 var det en 90 grader som skapte trøbbel. Det i kombinasjon med at vi ikke var flinke nok til å sørge for at det sto litt vann i systemet før det ble tatt i bruk, samt som Baatsmann var inne på; bruke egnet papir. Man lærer noe nytt hele tiden, heldigvis :yesnod:

Hilsen Ludde

Noe man må huske på ved falltank er dimensjonen på lufting/overløpsledning. Den bavaria bruker er ganske liten. Så hvis septik er brukt etter at tanken er full, kan luftingen tettes av dritt. Dermed funker ikke fallet skikkelig pga vakuum. Kan lønne seg å spyle gjennom luftingen av og til, evt åpne dekkstømmingen i tillegg hvis man har mistanke om tett lufting. Liten lufting er også en kilde til drittlukt.

På min skjønne franske båt er selvfølgelig luftingen mye større samt at slangen ut fra tanken er en dimensjon større enn den som går inn på tanken. Likevel har den gått tett når jeg har glemt å fylle den opp før tømming.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Men ellers da? Syns å huske at du har byttet noen rorgreier, løyganger, vantinnfestninger og en mengde blokker. Eller var det bare et rykte? :smiley:

Sun Flyer, det er noe som heter off road og on road.

Slik er det med seiling også, innaskjærs og ute på havet. Da må en bare oppgraderet utstyre og fartøyet for hevy weather, så en takler dette været som oftest varer ca 3-4 døgn. Det er bare dumt og ikke gjøret dette. Når en ofte er på hav overfart som varer noen døgn.

Det blir fort dyrt, vist en ikke gjør dette. Og slik er det med alle type båter, uansett hvilken båttype en seiler med.

Har en for små blokker og den ryker, ryker seilene også osv.

Seiler en i vinder med over kuling, med bølger der etter, må en ha noe mere å styre med etc. :smiley:

Tune, tune båten Sun Flyer, det har ikke noe med dårlige greier. Orginale utstyre er greit nok for noe seiling, men ikke alt for å seile med max båtspeed.

Dette skjenner jo du godt til, hva dette dreier seg om :smiley:

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

ferieseiling 3-4 uker i året... :smiley:

Hvorfor seiler du ikke mer enn 3-4 uker i året??, selv brukte jeg båten min i 20 av de 22 månedene jeg hadde den, men det var selvsagt kvalitet som var bygget for bruk... dog med unntak noe Mikuni greier som ikke holdt mål da, og noe grønnmalt fra Sverige og en svensk rigg som heller ikke er god nok...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 5 måneder senere...

En fersk eier av båten Bavaria la fra havn. Kikket på kartet og spurte kona, hvor var via? Vet ikke med der vi var fikk jeg malaria. Så kikket kona på mannen og spurte hvor kjølen var, han svarte har via..................................... fortsettelse følger fra hvem som helst som ønsker å fortsette...

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...