Fanafjord Startet 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2010 (redigert) Velforeningen i bygda har organisert et båtførerkurs og idag sto både kona og eldstejenta på 14 år båtførerprøven. Det måtte litt motivering til fra min side men til slutt var begge veldig glad for at de tok den og syns det var gøy å holde på med kart og sånnt. Idag sa kona til og med hun hadde lyst å finne ut hvordan VHF og Kartplotter fungerte. Så vi få se om VHF-kurs eller seilkurs blir det neste... Båtlivet er jo fortsatt ganske så mannsdominert. Er det mange av damene som er med i båt som har båtførerbeviset? (Eller VHF kurs, seilkurs, etc.) Redigert 6.Februar.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
CB. Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Gratulerer det får de glede av Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Tox Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Kona tok båtførerkurs for et par år siden, og synes det var veldig spennende og artig. Kjøre båten gjør hun til nød, men jeg får henne ikke til å legge til, eller kjøre i trange farvann. Det hun synes er spesielt moro er navigering, og det er jo selvsagt til stor hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Min matros (tidl sambo), står gjerne til rors når jeg ber om det, men overlater til meg å legge til. Antagelig er det fordi jeg helst klarer alt selv og er veldig dårlig på å delegere oppgaver til andre ombord (jeg vet det er teit og jobber med saken...). Underveis er hun en kløpper på å følge med på de analoge kartene og ellers passe på at jeg har nok mat og veske i kroppen. Grattis med nyutdannet mannskap fanafjord. :-) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
bjorngb Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 fru_bjorngb tok både vhf og båtførerprøven hos Poseidon i vår. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Kaptein Blondebill avleverte også en feilfri båtførerprøve i dag . Er ikke sikker på om båten forblir i båsen om jeg er på kveldsjobb utover våren Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 6.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 (redigert) Grattis til Kaptein Blondebill og fru bjørngb B Syns kaptn Blondebill må bare tar seg en tur når Bergen er på jobb. Nå har jeg sagt til fruen min at jeg spanderer en fest når hun tar seg sin første jentetur med veninner alene i båten... (Kanskje jeg er klingalen ) Redigert 6.Februar.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Lukabella Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Gratulerer Fanafjord! Det er veldig fint når alle i familien blir aktivt delaktige i båtlivet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.