Jump to content

Kona og datter besto båtførerprøven idag...

Fanafjord

Recommended Posts

Velforeningen i bygda har organisert et båtførerkurs og idag sto både kona og eldstejenta på 14 år båtførerprøven. Det måtte litt motivering til fra min side :wink: men til slutt var begge veldig glad for at de tok den og syns det var gøy å holde på med kart og sånnt. Idag sa kona til og med hun hadde lyst å finne ut hvordan VHF og Kartplotter fungerte. Så vi få se om VHF-kurs eller seilkurs blir det neste...

Båtlivet er jo fortsatt ganske så mannsdominert. Er det mange av damene som er med i båt som har båtførerbeviset? (Eller VHF kurs, seilkurs, etc.)

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Min matros (tidl sambo), står gjerne til rors når jeg ber om det, men overlater til meg å legge til.

Antagelig er det fordi jeg helst klarer alt selv og er veldig dårlig på å delegere oppgaver til andre ombord (jeg vet det er teit og jobber med saken...).

Underveis er hun en kløpper på å følge med på de analoge kartene og ellers passe på at jeg har nok mat og veske i kroppen.

Grattis med nyutdannet mannskap fanafjord. :-)

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Grattis til Kaptein Blondebill og fru bjørngb :cheers_wine: B

Syns kaptn Blondebill må bare tar seg en tur når Bergen er på jobb. :smash:

Nå har jeg sagt til fruen min at jeg spanderer en fest når hun tar seg sin første jentetur med veninner alene i båten... (Kanskje jeg er klingalen :sweat: )

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...