Jump to content

1960 Sabb, nedtrykkt ventil.

fergaferga

Recommended Posts

Jeg hadde litt problemer med å starte motoren, var på en måte uten skikkelig motstand når jeg seveivet rundt. Lurte på om det var ventilene så jeg trykket ned en for å se om den gjekk lett det gjorde den, men jeg trykket litt for langt og da sa det klikk og så ville den ikke oppigjenn.

Nå kan jeg ikke sveive på startsveiven. Hva har skjedd. Må jeg ta av toppen, og er det noe spesielt jeg må passe på? Takker for svar.

Det der klikket lurer jeg på hva er, kan det være ventilfjæren som løsnet?

Kjenner ikke stort til Sabb men om ventilfjær o.l. er på plass og ventilen bare har hengt seg opp i åpen stilling ville jeg dradd svinghjulet litt fram og tilbake for å dytte ventilen opp igjen med stempelet. Har vært borti f.eks. gamle VP motorer der ventilene beker seg fast i ventilstammen, da er rustløser på sprayboks en grei løsning: Spray forsiktig på ventilstammen og trykk ned ventilen, dunk den opp igjen med stempelet om den sitter nede. Gjenta mange ganger så løsner den og vil virke i lang tid.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...