Poseidon Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Er det mye man må kunne for å ta prøven. Jeg vet det meste om vikeplikt og masse mer Jeg har lagt ut denne linken flere ganger tidligere, men gjør det med glede en gang til: her er det man skal kunne for å avlegge båtførerprøven. Alt dette er stoff som vi går gjennom på båtførerkurset her på baatplassen.no Kurset er kommet godt igang, men det er fortsatt fullt mulig å henge seg på. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
:båt1 Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 hei jeg heter Mathias å er 16 år (blir 17 dette året) jeg har båtførerbevis og eier nå min andre snekke, jeg har før det hatt 2 joller og en liten HT daycruiser. jeg her hatt båt siden jeg var 5. jeg tørr vel å påstå at jeg har mer kunnskap og erfaringer enn de fleste på 25 har vært i Danmark med snekka og kan kjøpe båt å navigere, dette kunne jeg også når jeg var 15!!! mener jeg reglene er feil JA men jeg vet desverre ikke hvordan man kan rette dem opp Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 hei jeg heter Mathias å er 16 år (blir 17 dette året)mener jeg reglene er feil JA men jeg vet desverre ikke hvordan man kan rette dem opp Jeg skal komme med en godt bevart hemmelighet: Forandring begynner i det små. helt lokalt, hos deg, du må ta et initiativ, sette i gang ballen om du vil. I alle kommuner finnes det lokallag av flere politiske partier, plukk ut det partiet du liker best å ta kontakt med dem, aller helst melder du deg inn i det partiet. mange partien har undgdomsorganisasjoner som er aktuelle for deg, så er det bare å sette i gang. Kansje det kunne vært en ide og starte en ungdomsgruppe her på båtplassen for å samle litt fler først, kansje en gruppe på facebook og. I min kommune har vi noe som heter E initiativ, der kan du sette i gang en sak rett fra stua di. kansje det finnes noe lignende hos deg. sjekk litt på nettsidene til kommunen. en slik prosess tar tid å det er ingen garantier for at det blir forandring men, det er helt garantert at det ikke skjer noe dersom ingen tar tak i dette. Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 For meg spiller det liten rolle hvordan reglene er, bare de som utformer dem legger til rette for at man har muligheter hvis man ønsker det. En 16 åring m/mopedlappen kan kjøre i 45km/t på en 50ccm. Samme 16 åringen, kan hvis han vil, ta klasse A1, kjøre i 120 km/t på en 125 ccm m/passasjer. Dette synes jeg er et fornuftig system hvor man har reelle valg. Burde en 13 åring kunne avøegge praktisk og teoretisk prøve, og kjøre inntill 100 Hk/maks 30 knop? Problemet er ikke at alderen, antall HK og fart skal være det ene eller det andre. Problemet er at der ikke finnes noe valg. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 sitat. free :I min kommune har vi noe som heter E initiativ, der kan du sette i gang en sak rett fra stua di. kansje det finnes noe lignende hos deg. Vi bor i samme kommune... Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 hehe, der kan du se! har du sett på det da? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 har ikke enda men skal vel det etter lunch tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
GøyPåHavet Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 Det står at barn ikke skal ha mere en 10 hk. Trodde 9,9 var det meste jeg. Har jeg lov og kjøre 10 hester? Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 Forskriften sier: b) har motor med større ytelse enn 10HK/7,5 kW. så det er helt greit å bruke en 10HK motor. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Hangadrott Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 (redigert) johnson har vel en 10hk 4-takt. Hvorfor er det egenlig 16 års grense? Så lenge man står til båtførerprøven burde det jo ikkje være aldersbestemt. Så vidt jeg husker fulgte ikke holdninger og respekt for sjøen med dette beviset, det er rart at man skal få det den dagen man fyller 16. Hvis sønnen min får et fartsug en eller annen gang, vil jeg jo prøve og la han få utløp for det i kontrollerte former. Forøvrig mener jeg at alle er født med personlighet, og dette burde utvikles og ikke kues. Hvorfor skal alle greies under samme kammen når vi heldigvis er født forskjellige? Hvor tror dere Solberg brødrene hadde vært i dag hvis foreldrene deres hadde vært paragrafryttere? Redigert 14.Februar.2010 av Hangadrott (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 hei jeg heter Mathias å er 16 år (blir 17 dette året) jeg har båtførerbevis og eier nå min andre snekke, jeg har før det hatt 2 joller og en liten HT daycruiser. jeg her hatt båt siden jeg var 5. jeg tørr vel å påstå at jeg har mer kunnskap og erfaringer enn de fleste på 25 har vært i Danmark med snekka og kan kjøpe båt å navigere, dette kunne jeg også når jeg var 15!!! mener jeg reglene er feil JA men jeg vet desverre ikke hvordan man kan rette dem opp Greit nok at du mener du har god nok kompetanse til å føre en båt, selv om du bare er 15 år. Men, det i seg selv er vel ingen grunn nok til å endre reglene? Tror heller du hører til unntakene, snarere enn regelen. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 14.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 Hvor tror dere Solberg brødrene hadde vært i dag hvis foreldrene deres hadde vært paragrafryttere? Juridisk avdeling NAF Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
GøyPåHavet Svart 28.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2010 Hei. Jeg har kjøpt meg Veien til Båtførerprøven av Olaf Trysnes. Plenen min er og pugge hele boken mange ganger. Så tar tar jeg prøven på båtmessa i sunnmørshallen 2011 hvis det blir båtmesse da. Det er båtmesse i sunnmørshallen snart men er bare 13 år. 5.Januar neste år kan jeg ta prøven. Gleder meg. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 28.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2010 Det høres ut som en god plan. På baksiden av læreboken finner du en webadresse til "arbeidsboken". Etter at du har pugget et kapittel i læreboken går du inn på websiden og svarer på de spørsmålene som hører til det kapitlet du nettopp har lest. Da finner du fort ut om kunnskapen "sitter" og du har forstått stoffet. Lykke til med lesinga. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
is_620 Svart 28.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2010 problematikken rundt å kjøre båt er en avsporing og en del av noe mye farligere ... Det egentlige sviket mot mange av ungdommene våre er at de vokser opp lullet inn i en falsk trygghet med kuwait økonomien. de sitter hele kveldene og spiller data spill mens mamma lager maten og vasker underbuksene. Senere i livet tror de at de kan leve av dans og drama eller journalistikk ( f.eks i se&hør eller vg stil ) og flatskjermer og biler kan betales med kreditt kort. Plutselig en dag skal de våkne til boligpriser opp i skyene, bankgjeld oppover ørene og en kjedelig jobb foran en skjerm og svært lite dans, men sannsynligvis en porsjon drama . Dette blir det ikke tatt tak i - men om jeg skulle la sønnen min få lov å kjøre en liten tur i båten , så kvalifiserer det til bot. kyss katta - fiks veiene - få togene i rute og la frie friske norske viking emner ferdes fritt på sjøen. Det er godt de gamle ( fiskere og bønder ) slipper og oppleve dette. Ja - det har alltid vært farlig og leve, men er det så mye tryggere med et folk syke i hodet av papirbestemmelser og regelrytteri .......... her må jeg slutte før jeg tar helt av .... mvh Sitér dette innlegget Link to post
GøyPåHavet Svart 29.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Takk ÅtteGlass:D:D Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Takk is_620 Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.