Sun Flyer Startet 6.Februar.2010 Del på Facebook Startet 6.Februar.2010 "Mest for pengene" kan være så mangt. Hvilken båt og hvorfor? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
2nd Trikker'n Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Ha!!! Jeg vant 1-0 Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Nei, det gjorde du ikke det, 1-1 Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Fanafjord Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 (redigert) Her er annonsene klikkbart: Bavaria 32 First 31.7 Vel det kommer vel an på om en svoren regattaseiler eller turseiler skal krysse av. Mye av utstyret er helt essentiellt for en regattaseiler og ville bli dyrt å ettermontere på bavariaen, samt at First 31.7 er en sportsligere båt som seiler bedre i utgangspunkt. Høyere lystall med 1.18 mot 1.14. For en turseiler er mye av ekstra utstyret i kategorien "kjekkt å ha" og ikke verdt 125000 ekstra, samt at Bavariaen har en mer "sosialt" cockpit uten løygang i veien og litt romsligere under dekk. Redigert 6.Februar.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
SandAnker Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Som motorbåt eier så lurer jeg på en ting.. Hvorfor det kun er Bavaria eieren som har tatt bilde av motoren? Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Ingen! I denne prisklassen ville jeg valgt denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=20441427 må jo ha noe teak å gå på Sitér dette innlegget . Link to post
Fanafjord Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Ikke helt uenig moosewine, men det er jo ikke bare enda en helt annen båt men også en helt annen størrelse som blir vanskelig å sammenlikne. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
moosewine Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 (redigert) Ser den, men skal man bruke 6 - 700.000 på seilbåt får man så uendelig mye mer for pengene hvis man går på bruktmarkedet.....og så slipper man stygge vinduer.... Redigert 6.Februar.2010 av moosewine (see edit history) Sitér dette innlegget . Link to post
Fanafjord Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Hehe, ikke begynn igjen å hakke på avataren min Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
moosewine Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Kommer til å hakke til du kjøper nye vinduer Men en ting jeg ikke skjønner er hvor lange disse Bavariaføttene er, anonsen sier 34 i parantes mens den er 10 cm kortere en Firsten. Sitér dette innlegget . Link to post
Fanafjord Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Folk i Bayern har veldig små føtter. Men her er tekniske data: Totallengde: 1030 cm = 33,8 fot (ca 34 fot) Skroglengde: 990 cm = 32,5 fot ("Bavaria 32") Her er datablad til Bavaria 32 Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
BMP Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Fotlengden kan nokk variere litt min Bavaria 40AC er målt til 12,78 i følge målebrevet. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 (redigert) Men en ting jeg ikke skjønner er hvor lange disse Bavariaføttene er, anonsen sier 34 i parantes mens den er 10 cm kortere en Firsten. Sjønner ikke hva du maser om . Du seiler jo rundt i et svenskt knekkebrød . Den siste som seilte noe lignende var Thor Heierdahl . Redigert 6.Februar.2010 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
moosewine Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 (redigert) Hehe...hvis du mener det skal du få lov : ) http://www.youtube.com/watch?v=qC-yMNbpqP8...feature=related Hadde en Bavaria 32 krenget halvparten hadde roret sluppet : ) Redigert 6.Februar.2010 av moosewine (see edit history) Sitér dette innlegget . Link to post
baatsman Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Hehe...hvis du mener det skal du få lov : ) Ok vis du skal ha det inn med teskje, Wasa produserer knekkebrød. Kommer du fra Agder eller? Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Til trådstarter Jeg ville valgt Bavaria 32 som jeg synes er et bedre valg for en familie. Hadde jeg valgt Firsten, ville det vært for regatta. Og det hade vært fint med egen klasse. Men å tømme båten for utstyr før vær regatta gidder ikke jeg. Såpass mye konkurranse-innstinkt har jeg at jeg ikke gidder konkurrere på LYS med en "feriebåt". Men skal denne sommeren seile en First 47 som mannskap, så det blir moro. Blir nok ripa pga vekten. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
moosewine Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Og kvalitetsknekkebrød må jeg få tilføye Jeg er faktisk litt usikker på om det er samme firma :lol: Tror jeg må slutte med å ha fri i helgene Sitér dette innlegget . Link to post
RSL Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Av de to båtene ville jeg ut fra annonsene valgt Bavarian. Trivsel ombord når båten er fortøyd er en stor del av min båtglede. Det er nok derfor jeg endte opp med en gammel svensk båt som har skikkelig skutefølelse når man kommer inn i den. At den i tillegg seiler bra og får masse credd for at den er et skikkelig "orustprodukt", spiller mindre rolle i denne sammenheng. Det jeg vil frem til er at det tross alt ikke er om å gjøre å være den første som kommer frem til et ankringspunkt. (Den som seiler tregest, kunne jo da lett vunnet med å bare seile rundt første pynt), men å ha det mest mulig trivelig i egen båt når man har seilet så langt man har tenkt å seile den dagen. Seilbåten er tross alt din bolig den tiden du er ute med den, så da er trivsel ombord noe av det aller viktigste ved kjøp av båt. (jeg vil si at av alle seilbåter av nyere dato jeg har vært innom i min prisklasse, troner Bavaria helt øverst). At andre bare bruker seilbåten til å være førstemann tilbake i havn etter å ha rundet en eller annen bøye, bryr jeg meg veldig lite om. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Seiljåtten Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Ser fot er diskutert her, Jeanneau og Beneteau måler vel fot i båtens totallengde, mens Bavaria regner skroglengden. Ellers er alle enige i at en fot er 30,48cm. Dermed vil en 32 fots Bavaria være romslig, mens en 31 foter fra Beneteau/Jeanneau kan være en fot eller to mindre. Egentlig litt merkelig at ikke flere båtkjøpere legger merke til det. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 Egentlig litt merkelig at ikke flere båtkjøpere legger merke til det. Ære plass, så ære plass... det er ikke lengden det kommer an på.... sa dama.... Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
baatsman Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 I den senere tid har også Bavaria krympet føttene, vår 42 heter idag 43, 46 heter 47 osv. Så tror ikke Bavaria er like spandable lenger. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Seiljåtten Svart 7.Februar.2010 Del på Facebook Svart 7.Februar.2010 (redigert) Folk kjøper selvfølgelig den båten de liker best, men jeg tror det vil påvirke valget litt om produsentene blir tvunget til å oppgi skroglengden med stor skrift i brosjyren/ på plakaten på messene, samt at båtjournalistene gjør jobben sin. Da sliter de fleste av billigbåtmerkene tydeligvis, og nå også bavaria som har sunket inn i godt selskap med Beneteau,Jeanneau,Delphia,Dufour, og sikkert flere. Jeg synest det er en uting at Bavaria lager en 43 foter med skroget fra 42 foteren, uten at det blir sett på som bedrageri. At alle konkurrentene har gjort det i flere år er ingen unnskyldning. Her bør journalistene i europa rydde litt opp, og lage klare standardiserte målinger til sine båttester. Bavaria 32AC er forøvrig 32,5 fot, og First 31,7 er 31,1 fot. Redigert 7.Februar.2010 av Seiljåtten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.Februar.2010 Del på Facebook Svart 7.Februar.2010 (redigert) .og så slipper man stygge vinduer.... Noe slikt du tenker på Redigert 7.Februar.2010 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Krimart Svart 7.Februar.2010 Del på Facebook Svart 7.Februar.2010 Gitt at prisen ikke er prutbar, uten tvil First'en. Men jeg skjønner ikke helt hva trådstarter vil. Prisen på Bavarian er jo ikke særlig realistisk. Jeg nekter å tro at noen vil gi så mye for en 8 år gammel Bavaria med jernkjøl og rulleseil og nesten ikke noe utstyr (hverken radar eller autopilot) når du får en helt ny til lavere pris. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.Februar.2010 Del på Facebook Svart 7.Februar.2010 Men jeg skjønner ikke helt hva trådstarter vil. Prisen på Bavarian er jo ikke særlig realistisk. Det er vel litt av poenget med tråden, det å legge overpriset Bavaria ut er nok neppe helt tilfeldig.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.