2nd Trikker'n Startet 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2010 Har det skjedd at noen har strøket? Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Åjada, men ikke mange. Noen er dyslektiske, noen løsemiddelskadede, noen er er overnervøse og noen kan rett og slett ikke pensum godt nok. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 (redigert) Da jeg tok den var det 3 som strøk av 25 deltakere. Det er ikke særlig vanskelig, men krever litt pugging av sjømerker, fyr og lanterner. De som ikke gidder å lese stryker. Redigert 6.Februar.2010 av knutza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Var et par som strøk når jeg tok den, men læreren hjalp dem slik at de likevel bestod før dem leverte inn oppgaven. hehe.. Han sjekket dem når de ble levert inn. :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
VO`n Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 (redigert) Han sjekket dem når de ble levert inn. :D Slike lærere undergraver jo serfikatets verdi. Ikke bra Redigert 6.Februar.2010 av VO`n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 yepp.. stemmer.. helt på tryne.. han fikk vel god prosent på sin "antall elever som består" eller noe slikt. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
2nd Trikker'n Svart 6.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Sitér dette innlegget Link to post
kaptein02 Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 På kurset eg var på fortalte kursholderen at dei siste åra han hadde hatt kurs, var det bare 3 stykker som hadde strøket. Det var fordi dei hadde dysleksi. Dei tok opp igjen prøven muntlig dagen etter, og besto. Så strykprosenten er nok ganske lav. Kurset varte ca 20 timer (helg) Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
Retox_93 Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Skal ikkje skremme folk men, Når e tok prøven så var det 8 til 10 som stilte opp. 2 av de greide den! Var heldigvis en av de :) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 7.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Når e tok prøven så var det 8 til 10 som stilte opp. 2 av de greide den! Gikk dere kurs først eller gikk dere opp som privatister? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Gikk dere kurs først eller gikk dere opp som privatister? der jeg håller kurser på förerintyget, klarer de allre fleste seg.....ivartfall de som deltagit på leksjonerne (+litt pugging hjemme!) på kystskippern klarer seg også de fleste, men kräver litt mer pugging hjemme ! bland 'privatister' er det betydligt fler som stryker. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Poseidon Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Jeg har ikke noen statistikk å bygge på, men men oppfatningen etter minst 4.000 kursdeltagere er strykprosenten på båtførerkurs i Baatskolen POSEIDON ligger i området 0 til 10 prosent for vanlige kveldskurs, hvor man har tid til å "fordøye stoffet" mellom hver gang - og for mange hjelper det voldsomt på forståelsen at de får en god praksistur som en del av kurset. I enkelte tilfeller kan strykprosenten ha vært opp mot 20, men da har det vært intensive kurs på en helg. For skal vi komme gjennom hele pensumet på en ordentlig måte så blir det for de aller fleste "fullt på harddisken" før helgen er omme Derfor takker vi stort sett nei til slike forespørsler . . . . Det er fra denslags kurs man hører at deltagerne får bruke læreboken som oppslagsverk ved prøven, eller at man "repeterer" med å gå gjennom hele prøven den siste timen før eksamen. Det kan muligens være OK for den som bare "trenger en lapp"; men hvis meningen med båtførerkurset er å lære mest mulig - da finnes adskillig bedre metoder Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Retox_93 Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Gikk dere kurs først eller gikk dere opp som privatister? Mi gikk 2 ganger på kurs først. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 7.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Båtførerkurs med 80% stryk Da hadde jeg forlangt å få tilbake pengene og så hadde jeg rapportert det til "de som godkjenner kurssteder". Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Det er vel som med all annen læring - noen har lett for det med klasseroms undervisning, noen leser best alene, noen må ha det praktisk og noen tar bare lenger tid før de lærer noen emner... Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Tenkte å prøve meg på eksamen uten noe kurs på forhånd. Skal bli spennende å se hvordan det går.. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
quantumduck Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Båtførerkurs med 80% stryk Da hadde jeg forlangt å få tilbake pengene ... Kanskje litt vanskelig når man er blant de få som har bestått ... men hørses ikke bra ut nei. Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Det er vel stort sett en lav strykprosent, det ser man i denne tråden, men det finnes tydeligvis unntak.... Og har man vært på sjøen i noen år, og har en viss interesse, så skulle det vil ikke være så vanskelig å bestå denne prøven! Vi var ca tyve deltagere for noen år siden, og to strøk...... Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Begge døtrene mine strøk første gangen,den prøven var elektronisk,så den teller antall feil. Den ene hadde en feil for mye den andre hadde tre for mye, den andre gangen sto begge med god margin. Det handler om og lese og forberede seg godt noe jeg mistenker at disse ikke hadde gjort,men det får være mellom oss. Jeg tror ikke det er noe hokus pokus hvis dere forbereder dere godt. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Lykke til til meg selv nå om noen timer. Håper ikke jeg øker strykprosenten! Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 det går bra skal du se Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Begge døtrene mine strøk første gangen,den prøven var elektronisk,så den teller antall feil. Alle prøver skal kun bli mulig å avlegge elektroniske fra og med 1.januar neste årsnart leste jeg et sted tidligere idag. Så da blir vel det å kunne alt om misvisning like viktig som de grunnleggende prinsipper for vikeplikt? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
LYKKEPILLE Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Jeg forstår det slik at dagens prøver er for lette og at det arbeides med revisjoner om hvordan kurset og prøvene skal utføres. Dette vil visstnok også omfatte en EU standard. Poseidon, vet du noe om dette? Det snakkes også om at båtfører bevis skal gjelde aldersgrupper fra 1950 neste gang som visstnok kan bli snart! Sitér dette innlegget Hilsen Pål, Triton 225 med navnet "Lykkepille" VHF LE8816 MMSI 258030220 Link to post
Poseidon Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 .... Så da blir vel det å kunne alt om misvisning like viktig som de grunnleggende prinsipper for vikeplikt? Ja, dessverre. Det er en svakhet med det nye systemet - hvis man da ikke innfører en "vekting" av spørsmålene og det har jeg ikke hørt noen planer om... Jeg forstår det slik at dagens prøver er for lette og at det arbeides med revisjoner om hvordan kurset og prøvene skal utføres.Dette vil visstnok også omfatte en EU standard. Poseidon, vet du noe om dette? Når man vet at det gikk 50 år for overhodet å få vedtatt obligatorisk båtførerbevis i dagens form, da tror jeg ikke at det kommer til å skje noe mer sånn rent umiddelbart Det snakkes også om at båtfører bevis skal gjelde aldersgrupper fra 1950 neste gang som visstnok kan bli snart! At man skulle hoppe fra 1980 til 1950 er meget usannsynlig. Det ville involvere så mange årsklasser at det ville "sprenge" hele systemet. Men at man i løpet av noen få år vil bevege seg fra 1980 til 1970 og kanskje 1960 - det er "en annen skål" - og det har jo den nye sjøfartsdirektøren allerede ymtet frempå om i nokså klare ordelag . . . . PS Når det gjelder strykprosent så sitter jeg med 13 kandidater foran meg akkurat i dette øyeblikk. Om en halvtime er jeg istand til å fortelle hvordan det gikk . . . . DS Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 PSNår det gjelder strykprosent så sitter jeg med 13 kandidater foran meg akkurat i dette øyeblikk. Om en halvtime er jeg istand til å fortelle hvordan det gikk . . . . DS Alle 13 bestod med gode marginer; både de 12 som hadde vært på kurs hos meg og den siste, som hadde lest seg opp på egenhånd. Gratulerer! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.