MH OP Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Skal mye til for å stryke! Jeg var fjorten år når jeg tok et intensivkurs uten å lese noe hjemme. 0 feil! Mulig det har blitt vanskligere etter det ble obligatorisk, men tror de fleste klarer seg ganske bra Sitér dette innlegget Magnus - Rammet av 3 fots syken som 10'åring! Link to post
Mouche Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Ja, dessverre. Det er en svakhet med det nye systemet - hvis man da ikke innfører en "vekting" av spørsmålene og det har jeg ikke hørt noen planer om... Og i tillegg så sier jo Sjøfartsdirektoratet at det er snakk om "et minimum av kunnskap som.....", så det er ikke akkurat snakk om å legge listen høyt - dagens understatment - , men for all del; all kunnskap er bedre enn ingen kunnskap selv om jeg i min naivitet tror at de aller aller fleste feite nyrike førtiåringer besitter noe mere intelligens, kunnskap og forståelse enn null niks og ingenting. Vel kanskje noen mener at det bare er vi helt vanlige middelmådighetene eller det som værre er, som har en iq på størrelse med skoene vi går i eller sågar enda høyere? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kodvaag Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Var et par som strøk når jeg tok den, men læreren hjalp dem slik at de likevel bestod før dem leverte inn oppgaven. hehe.. Han sjekket dem når de ble levert inn. :D Oida... hva var det du ikke fikk til? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
alma Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Da var prøven tatt. Har en god følelse. Men får ikke vite noe før torsdag,dvs hører jeg ikke noe innen torsdag har jeg bestått. Sitér dette innlegget Link to post
nani17 Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Noen som kan gi en kort oppsummering av hvilke spørsmål som kommer på prøven?:) Er det slik at man får kart og må finne ut posisjonen til fyr A og slikt? Sitér dette innlegget Link to post
LYKKEPILLE Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Anngående kart så er det ja. Og alle i hele landet får samme kartet som er et rundt Kårstø i ryfylke. Det blir gitt spørsmål som tilsier at greier du alle untatt ett "fag" så skal du alikevell greie å stå. Det blir gitt spørsmål om staker, sertifikater, alkohol, barn under 15, og dem over 15, båtknuter, deviasjon, etc. Men husk det viktigste som er RTFQ ( read the f***** question) eller på godt norsk, LES SPØRMÅLET! :) Sitér dette innlegget Hilsen Pål, Triton 225 med navnet "Lykkepille" VHF LE8816 MMSI 258030220 Link to post
La Digue Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Man bør forberede seg på følgende type spørsmål: 1. Misvisning og deviasjon - skal man legge til eller trekke fra? 2. Vikeplikt for seilbåt som går for samme halser 3. Kardinalmerker 4. Lanterneføring Resten regner jeg med at du kan fra før. Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
littmild Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 men læreren hjalp dem slik at de likevel bestod før dem leverte inn oppgaven. Samme skjedde da jeg tok IMO 60, det syntes jeg rett og slett ikke noe særlig om, svekker sikkerheten til sjøs at man er slepphendt med et såpass viktig kurs, og naturligvis veldig surt for dem av oss som hadde sittet å pugget stoffet mange kvelder på rad. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Avsluttet_1 Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.