Dieselboy Startet 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2010 Vil bare gjøre båtfolket nordpå oppmerksom på at mange båter ligger nå snetunge i sjøen. Det er stor fare for kalesjer vil kolapse i løpet av natta om ikke snøen blir fjernet før natta. Var selv nå nettop å måket ren egen skute for snø. Kalesjen ville ikke ha overlevd natten slik det var nå. Det er meget tung våt snø som har kommet ned i løpet av dagen (Harstad). Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Godt å høre dere har litt snø der Nord også :-) (litt missunnelig om dere slipper unna havisen, men missunnelse kan jeg leve med) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Dieselboy Svart 6.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Ja...den kom nå omsider :-) .....men slik som det er nå, er det fare for båter/kalesjer. Var såpass mye tung snø på skuta nå i kveld at den var tynget 5 - 6 cm ned i sjøen ! Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Når båten ikke står fast i is, er kanskje tynden av snø et faremoment ja.... svADA har tjukk formsydd burka som lar sne skli av relativt lett, men i den værste kuldeperioden, klarte ikke bobleannlegget holde isen unna, så akkurat det er en større bekymring her sør om dagen. Mye ferskvann som renner ut i oslobukta og med lav saltholdighet og minimal påvirkning fra golfstømmen, er is et langt større problem enn snøkrystaller fra oven. Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Dieselboy Svart 6.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Båthavna var full av "slush" nå i kveld. Og når snøen ikke rekker å tine i sjøvann, sier det vel litt om mengden snø som har kommet fra oven .... Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Ta bilder... garantert et vakkert syn Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Dieselboy Svart 6.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Var rene julekortstemning i sted jeg var der ...i morgen har vel båteierne fått måket av skutene sine, men ska ta med mob.cammen ...just in case. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 skal i båten selv i morgen og det er spådd sol (tror jeg.. hvem f.. skal jeg tro på av disse spådamene på TV om dagen... det var lettere når det kun var Tregde), så jeg tar også med kamera og kan publisere noe vent og vakkert en gang i morgen om varslingen slår til. (hva annet skal man finne på å bruke tiden på frem til våren får overtaket.) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Dieselboy Svart 6.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Lite å gjøre på om dagan.....kan jo komme nordover å måke snø...dere sørpå har vel god trening på det nå ..... :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 6.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Snøfreseren kommer vel til å få sjokk når den blir dradd i gang i morgen .... :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 7.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Da var dagens tur i båthavna over. Var kommet endel snø i natt. Før måking: Etter .... Oversiktsbilde over en del av havna nå i efta....Harstad Marina i bakgrunnen til høyre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.