Jump to content

Advarsel! snetunge båter nordpå

Dieselboy

Recommended Posts

Vil bare gjøre båtfolket nordpå oppmerksom på at mange båter ligger nå snetunge i sjøen. Det er stor fare for kalesjer vil kolapse i løpet av natta om ikke snøen blir fjernet før natta.

Var selv nå nettop å måket ren egen skute for snø. Kalesjen ville ikke ha overlevd natten slik det var nå. Det er meget tung våt snø som har kommet ned i løpet av dagen (Harstad).

Når båten ikke står fast i is, er kanskje tynden av snø et faremoment ja....

svADA har tjukk formsydd burka som lar sne skli av relativt lett, men i den værste kuldeperioden, klarte ikke bobleannlegget holde isen unna, så akkurat det er en større bekymring her sør om dagen. Mye ferskvann som renner ut i oslobukta og med lav saltholdighet og minimal påvirkning fra golfstømmen, er is et langt større problem enn snøkrystaller fra oven.

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

skal i båten selv i morgen og det er spådd sol (tror jeg.. hvem f.. skal jeg tro på av disse spådamene på TV om dagen... det var lettere når det kun var Tregde), så jeg tar også med kamera og kan publisere noe vent og vakkert en gang i morgen om varslingen slår til.

(hva annet skal man finne på å bruke tiden på frem til våren får overtaket.)

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...