Hallaron Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Det er alltid slik når du har kjøpt en båt at du : 1) Begynner å kikke på kjekt ekstrautstyr som koster $$$, sådet gjør ikke noe å ha litt ståler igjen slik at du kan kjøpe noen dingser. 2) Begynner å vurdere om det ikke finnes en annen båt (ofte er denne 2-3 fot større enn den du har) som hadde egnet seg enda bedre for deg.. Så istedenfor å si " jeg har 120 høvdinger, hva båt for jeg for de?" Burde du sette ned en liste over hva du ønsker av båt og båtlivet, gjerne i prioritert rekkefølge. På den måten kan du kjøpe en båt som passer deg, blir det noen laken igjen, kan alltids kjøpe Autopilot eller gummijolle for de. Eller du kan spare de og putte de i neste båt... For det blir en neste båt, og enda en, og enda en, og enda en......... :lol: Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
:båt1 Svart 8.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 det er ikke et dårlig råd det nei skal prøve å se hva jeg får til Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 8.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 det er ikke et dårlig råd det nei skal prøve å se hva jeg får til Sitér dette innlegget Link to post
bjornak Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Hiv på 150000,- så slipper du å bytte båt om 2-3 år. LØP OG KJØP! Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 8.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 skulle gjærne gjort det men så mye penger har jeg ikke som kokkelæling Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 8.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 ingen andre som har lyst å si sitt da Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Nei, du behøver ikke å bruke 150000, gå litt ned i størrelse og ikke altfor gammel. Men noe stasmøbel finner du ikke i denne prisklassen, derimot kan du finne en grei liten turbåt til deg og dine kompiser. Vær litt skeptisk til selvbygde båter, det ligger mange av disse ute på Finn. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 8.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 nei jeg får se hva jeg finner, når jeg finner noe bra får jeg som regel "godfølelsen" å da blir det den Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 (redigert) Har hatt veldig mange gode turer i våre gml Albin Cirrus, vi hadde den i 3 år og det var en flott begynner båt, selv om jeg hadde hatt en H-båt i 4 år før det så var Cirrusen en imponerende båt, og den seilte godt også. Jeg husker så godt når vi fikk den og jeg lå strekk ut på ene benken i salongen og mor lå strekk ut på den andre, det var da de nå så berømet ordene i vår familie falt fra meg: "jeg skjønner ikke at noen trenger større båt enn denne". Hehe... det er noen fot siden det, men jeg tror egentlig jeg hadde rett, men det flires jo som tårene triller i dag av den kommentaren... Jeg har vært kjent for å bytte båt ganske ofte for å si det slik... etter den... så nå har jeg sluttet å si slikt:) Redigert 8.Februar.2010 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
quantumduck Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 : "jeg skjønner ikke at noen trenger større båt enn denne". Hehe... det er noen fot siden det, men jeg tror egentlig jeg hadde rett, Hatt min Rush 77 i 10 år. Syns fortsatt den er stor nok, men bytter nå til større båt for å få opp farta litt. Sitér dette innlegget Link to post
Cumulus Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Albin Cirrus, uten tvil. En båt med svært gode seilegenskaper og flott cockpit. Eller enda bedre, Albin Cumulus, men da nærmer du deg 200 000. Lykke til ! Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Ja, Cumulus og Albin Fenix er kanskje de beste båtene i denne klassen men de koster noe mer. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Maxi Fenix? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Hallaron Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 (redigert) Hei Igjen Båt1. Jeg er interessert i å høre litt om hva du ser for deg av bruk av båten og hvilke forventninger du har. noen spørsmål: • Skal du bruke båten i tønsberg området, eller skal den stasjoneres noe annet sted? • Tenker du å bruke båten til hyggeturer mellom holmene med deg og dama på solrike ettermiddager, med en slapp bris. Eller skal du og guttegjengen på jordomseiling, der kuling er ønskelig og tørre klær er for pyser og pingler ? • Er du først og fremst på jakt etter en båt som er enkel, lett og komfortabel å seile, eller er du konkurransemenneske som vil tyne den siste halve knopen ut av båten og gjerne trimmer seil uavbrutt hele seilasen? • Skal du bruke båten hele året eller er det juni juli august som gjelder? • Er du god til å mekke motor? Om du gjør deg noen tanker rundt dette kan vi komme med bedre råd om hvilken båt du bør kikke etter. Redigert 9.Februar.2010 av hallaron (see edit history) Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
:båt1 Svart 9.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 hei Hallaron båten skal brukes mye, nesten hvær dag fra mai til tidlig oktober. jeg har tenkt å bruke båten på ferieturer nedover Sverige og til danmark men ikke lengere til Motoren er min far utannet bilmekaniker og båtbygger så det skulle ikke være noe problem. jeg må ha innebors!!! utenbors er til slepejolla! båten trenger ikke være no regattabåt siden jeg er nybeyner til å seile. båten kommer til å dra på en god del helgeturer og mange dags og kvldsturer takk for all hjelp fra alle Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Maxi Fenix? selvfølgelig Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 9.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 jeg er veldig glad i Maxi Fenix men er ikke den svindyr? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Har fulgt med Maxi Fenix i 2008 siden den var en alternativ til Albin Ballad som vi endte opp med. Har fortsatt listen med mine funn på finn.no fra denne tid. Send meg en IM så kan jeg dele listen med deg. Du bør få kunne få et fint eksemplar (men med gammel motor) for 170000 Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
:båt1 Svart 9.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 det var da billig Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 9.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 har sent IM Sitér dette innlegget Link to post
kvistadbonden Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Kan anbefale Marieholm 26, som jeg har selv. Båten har samme skrog som IF, men med innenbordsmotor og en litt annerledes kabinløsning. En fantastisk fin seilbåt som jeg kommer til å savne etter hvert som jeg nå er nødt til å selge den. Bor nemlig i båten på sommers tid, og den er litt knapp med hensyn til plass. Som turbåt er det imidlertid ypperlig. Det smale skroget gjør det dessuten enkelt å finne båtplass, om det er en problemstilling. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Hva med denne? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kire Svart 25.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 Var og handlet en Albin Cirrus sammen med min far på Søndag. Da har vi vært i Moss og sett på en og skulle til Malmø å se på en, så plutselig dukker det opp et tips om en silkestrøken båt bare 20 min. kjøring fra oss. Båten var virkelig strøken med masse flott utstyr og et motorrom som nytt. Når båten i tillegg var blå (vabligvis røde) var jo alt toppers. 2 rigger + 2 sett seil +++ Pris Kr 100.000,- blank så det går ann å være heldig. Gleder meg til å seile litt igjen. Jeg anbefaler deg en slik båt. lettseilt, flott cocpit noe som er viktig og god plass inne. lykke til på videre leting. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 25.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 jeg har funnet drømmebåten da det er en Albin men ikke en cirrus (disse er meget pene disse og) det er en Albin Ballad tror jeg kan klare å få prutet meg ned til en grei pris på en sånn Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 26.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2010 Stod en nyere Hunter på 23 fot til ca denne prisen på finn i vinter. Kan jo også være et alternativ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.