Jump to content

hvilken seilbåt makspris kr 130 000

:båt1

Recommended Posts

Det er alltid slik når du har kjøpt en båt at du :

1) Begynner å kikke på kjekt ekstrautstyr som koster $$$, sådet gjør ikke noe å ha litt ståler igjen slik at du kan kjøpe noen dingser.

2) Begynner å vurdere om det ikke finnes en annen båt (ofte er denne 2-3 fot større enn den du har) som hadde egnet seg enda bedre for deg..

Så istedenfor å si " jeg har 120 høvdinger, hva båt for jeg for de?" Burde du sette ned en liste over hva du ønsker av båt og båtlivet, gjerne i prioritert rekkefølge. På den måten kan du kjøpe en båt som passer deg, blir det noen laken igjen, kan alltids kjøpe Autopilot eller gummijolle for de. Eller du kan spare de og putte de i neste båt... For det blir en neste båt, og enda en, og enda en, og enda en......... :lol: :lol:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Har hatt veldig mange gode turer i våre gml Albin Cirrus, vi hadde den i 3 år og det var en flott begynner båt, selv om jeg hadde hatt en H-båt i 4 år før det så var Cirrusen en imponerende båt, og den seilte godt også. Jeg husker så godt når vi fikk den og jeg lå strekk ut på ene benken i salongen og mor lå strekk ut på den andre, det var da de nå så berømet ordene i vår familie falt fra meg: "jeg skjønner ikke at noen trenger større båt enn denne". Hehe... det er noen fot siden det, men jeg tror egentlig jeg hadde rett, men det flires jo som tårene triller i dag av den kommentaren... Jeg har vært kjent for å bytte båt ganske ofte for å si det slik... etter den... så nå har jeg sluttet å si slikt:)

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Hei Igjen Båt1.

Jeg er interessert i å høre litt om hva du ser for deg av bruk av båten og hvilke forventninger du har. noen spørsmål:

• Skal du bruke båten i tønsberg området, eller skal den stasjoneres noe annet sted?

• Tenker du å bruke båten til hyggeturer mellom holmene med deg og dama på solrike ettermiddager, med en slapp bris. Eller skal du og guttegjengen på jordomseiling, der kuling er ønskelig og tørre klær er for pyser og pingler ?

• Er du først og fremst på jakt etter en båt som er enkel, lett og komfortabel å seile, eller er du konkurransemenneske som vil tyne den siste halve knopen ut av båten og gjerne trimmer seil uavbrutt hele seilasen?

• Skal du bruke båten hele året eller er det juni juli august som gjelder?

• Er du god til å mekke motor?

Om du gjør deg noen tanker rundt dette kan vi komme med bedre råd om hvilken båt du bør kikke etter.

Redigert av hallaron (see edit history)

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

hei Hallaron

båten skal brukes mye, nesten hvær dag fra mai til tidlig oktober.

jeg har tenkt å bruke båten på ferieturer nedover Sverige og til danmark men ikke lengere

til Motoren er min far utannet bilmekaniker og båtbygger så det skulle ikke være noe problem.

jeg må ha innebors!!! utenbors er til slepejolla!

båten trenger ikke være no regattabåt siden jeg er nybeyner til å seile.

båten kommer til å dra på en god del helgeturer og mange dags og kvldsturer

takk for all hjelp fra alle

Har fulgt med Maxi Fenix i 2008 siden den var en alternativ til Albin Ballad som vi endte opp med. Har fortsatt listen med mine funn på finn.no fra denne tid. Send meg en IM så kan jeg dele listen med deg. Du bør få kunne få et fint eksemplar (men med gammel motor) for 170000

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Kan anbefale Marieholm 26, som jeg har selv. Båten har samme skrog som IF, men med innenbordsmotor og en litt annerledes kabinløsning. En fantastisk fin seilbåt som jeg kommer til å savne etter hvert som jeg nå er nødt til å selge den. Bor nemlig i båten på sommers tid, og den er litt knapp med hensyn til plass. Som turbåt er det imidlertid ypperlig. Det smale skroget gjør det dessuten enkelt å finne båtplass, om det er en problemstilling.

• 2 uker senere...

Var og handlet en Albin Cirrus sammen med min far på Søndag. Da har vi vært i Moss og sett på en og skulle til Malmø å se på en, så plutselig dukker det opp et tips om en silkestrøken båt bare 20 min. kjøring fra oss. Båten var virkelig strøken med masse flott utstyr og et motorrom som nytt. Når båten i tillegg var blå (vabligvis røde) var jo alt toppers. 2 rigger + 2 sett seil +++

Pris Kr 100.000,- blank så det går ann å være heldig. Gleder meg til å seile litt igjen.

Jeg anbefaler deg en slik båt. lettseilt, flott cocpit noe som er viktig og god plass inne. lykke til på videre leting.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...