Jump to content

Edit History

Marwin

Marwin

Chiefengineer: (ref innlegg torsdag) Nei, vi er vel enige om at enhver båt har sin "kritiske fart". For 880 sin del ligger den på 19-20 knop, avhengig av last, motor og "flaps'. (Har du større last, og / eller raske flaps kan du vel kjøre rasker ( og mye dyrere!)). Jeg trives best i 15 - 18 knop. Ble forresten litt vant med å kjøre i 7 knop over lengre avstander i go'været i sommer.... Kosefart for mann og pengebok: Ca. en liter på mila ?

Sjøl har jeg mange ganger hevdet at, skal du ha en båt som skal marsje 20 knop ++, ikke kjøp 880, for skroget er ikke bygget for den farten! 

(930 er raskere og dyrere, samt et par negative trekk JEG synes er bedre på 880.)

.

Vedr. å sammenligne med andre fabrikater jeg ikke kjenner så godt, kan jeg ikke kommentere. Ikke annet enn at forskjellen i bruktpris på de to, sier endel...

Marwin

Marwin

Chiefengineer: Nei, vi er vel enige om at enhver båt har sin "kritiske fart". For 880 sin del ligger den på 19-20 knop, avhengig av last, motor og "flaps'. (Har du større last, og / eller raske flaps kan du vel kjøre rasker ( og mye dyrere!)). Jeg trives best i 15 - 18 knop. Ble forresten litt vant med å kjøre i 7 knop over lengre avstander i go'været i sommer.... Kosefart for mann og pengebok: Ca. en liter på mila ?

Sjøl har jeg mange ganger hevdet at, skal du ha en båt som skal marsje 20 knop ++, ikke kjøp 880, for skroget er ikke bygget for den farten! 

(930 er raskere og mye dyrere, samt et par negative trekk JEG synes er bedre på 880 ?

• Create New...