PtrPan Startet 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2010 Er det normalt å ha lus i storseil på rullemast? Min nyinnkjøpte seilbåt har kun lus i genua, og som blodfersk seiler lurer jeg på om det har noe for seg å ha lus også i storseilet? (selv om dette ikke har samme mulighetene for trimming som et tradisjonelt, spilet, storseil har.) Fersk seiler Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 eg ville hatt det.. kan jo trimme litt, selv om det e mindre enn vanlige storseil.. Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Zhik Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Lus i akterkant av storseilet er kjekt å ha. Da ser du mye lettere om storseilet er riktig trimmet, og at luftstrømmen følger seilets leside helt til akterliket. Det er mulig rullemekanismen "spiser" opp lusene? Jeg har ingen erfaring med rullemast Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Jawik Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Bare pass på så ikke lusa setter seg fast i masta. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Sun Flyer Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Du kan jo sette på noen og se om det går bra. Ser ikke hva som kan gå galt med det. Selv har jeg seilt et åt uten lus i storseilet fram til jeg kjøpte nytt seil i høst. Det er ikke så avgjørende, men kjekt å ha hvis man vil prøve seg litt frem. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Magne_F Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Løfter denne litt jeg. Det står ofte at lusene i storseilet bør plasseres ved spilene. Regner med at dette gjelder seil med horisontale spiler. Hvor bør man sette dem på et storseil med vertikale spiler? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Jeg ville bare fordelt en 4-5 lus jevnt oppover, gjerne der spileposene ender. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Magne_F Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Takker for svar. Da prøver jeg det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.