Orca74 Startet 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2010 Hei, er på jakt etter en gps-sensor med blutetooth-kobling til min bærbare pc for å kjøre sammen med kartprogram. Er det noen som har tips til gps evt. erfaringer å dele i så måte? Burde helst kunne kjøpes i Norge. Takker! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 clas olson har. Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Anbefaler denne: http://www.elutstyr.no/product_info.php?pr...amp;from=kelkoo Sitér dette innlegget Link to post
Orca74 Svart 8.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Takk for den. Har du (eller andre) erfaring med denne nettbutikken? Aldri hørt om den før... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Holux lager også greie GPS mottakere. F eks denne fra Komplett. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
2nd Trikker'n Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Anbefaler denne: http://www.elutstyr.no/product_info.php?pr...amp;from=kelkoo Jeg har tidligere anbefalt mottagere med Sirf StarIII chipsett. Det gjør jeg fremdeles, men det nye MTK chipsettet (det som sitter i den du anbefaler) - synes å være like bra og kanskje hakket bedre? Spennende! Sitér dette innlegget Link to post
Orca74 Svart 9.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Er det samme MTK chipsett som i Holux'en over? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 kanskje hakket bedre Hva begrunner du det med 2nd Trikker'n? Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Takk for den. Har du (eller andre) erfaring med denne nettbutikken? Aldri hørt om den før... Har ingen erfaring med tidligare nevnte nettbutikk. Eg kjøpte den her: http://gpsutstyr.gpsdistribution.com/index...dex&cPath=1 for 2-3 år sidan Fann denne testen: http://gps.no/2007/07/test-av-qstarz-bt-q818/ Lykke til med ditt valg Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Hva begrunner du det med 2nd Trikker'n? Denne tabellen fra linken jeg la ut. Men det er bare en review, og hvor vitenskapelig den er vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Orca74 Svart 9.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Fann denne testen: http://gps.no/2007/07/test-av-qstarz-bt-q818/ Takk for tipset! Var å sjekket ut den på Clas Olhson, men den hadde kun 10 timer batterikapasitet samt at det var umulig å se om den kunne lades via mini-USB (som alltid er et must så jeg slipper å drasse på en haug med ladere). Dessuten skulle de ha nesten 900kr for den så da kan jeg like godt gå på nett og vente noen dager. Godt mulig jeg prøver GPSutstyr.no. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Er det samme MTK chipsett som i Holux'en over? Jeg har ikke sett at Mediatek lager mer enn en GPS chip, men dog i to utgaver: 3328 og 3329 der forskjellen (så vidt jeg kan skjønne av de svært sparsommelige opplysningene) er at den ene er beregnet på mottakere som kobles til en PC, og den andre er beregnet på komplette GPS enheter. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Bearded Beast Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 (redigert) eg kjenner ikkje til hvorfor du vil ha en bluetooth sak framfor en usb men har gode erfaringer med navibe usb sak. Da slipper man iallefall å tenke på å lade opp, som heilt sikkert må til når det passer dårligst Forøvrig kjøpt på Jula for 350.- SiRF Star III chipset Redigert 9.Februar.2010 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Kan legge til denne også: http://www.pocketgpsworld.com/qstarz-btq818-gps-review.php Sitér dette innlegget Link to post
Orca74 Svart 9.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 eg kjenner ikkje til hvorfor du vil ha en bluetooth sak framfor en usb Kabler! Jeg HATER kabler! Dessuten så kan jeg med bluetooth plassere gps'en der det er best dekning uavhengig av hvor jeg sitter med pc'en. Men takk for tipset anyway Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 ja blir fort salat Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 hvor vitenskapelig den er vet jeg ikke. Just precis. HDOP har da ingenting med kvaliteten på mottageren å gjøre, så det sier vel sitt om seriøsiteten til denne "testen". Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Finnes det en slik sensor med ekstern antenne oxo Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Sjøtunga Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Finnes det en slik sensor med ekstern antenne oxo De fleste av de jeg har sett har hatt kontakt for tilkobling av ekstern antenne. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Fanafjord Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 eg kjenner ikkje til hvorfor du vil ha en bluetooth sak framfor en usb men har gode erfaringer med navibe usb sak. Bruker også Navibe med USB. Hadde en bluetooth sak før men synes at kabler er mindre trøbbel enn batterier som stadig skal lades og går alltid tom akkurat der du ikke har laderen tilgjengelig. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
terik Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Har denne , fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Jeg har en fra Teknikmagasinet. Den funker utmerket med mitt eget "GPS progrem" opp mot google earth. Sitér dette innlegget Link to post
Stbotnen Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Kjøpte QstarZ 818X, men får den ikke til å virke sammen med C-map. Går fint via USB kabelen, men en del av poenget ble borte uten bluetooth funksjonen. Får opp flg. feilmelding: Noen som har peiling på hva som er galt?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.