Øyvind Kvammen Startet 9.Februar.2010 Del på Facebook Startet 9.Februar.2010 Holder på å bytte motor i båten (Bayliner 2755) Før sto det en 250 hk bensin, denne blir bytta ut til fordel for en 250 hk Mercruiser 4.2 D Tronic diesel maskin med Bravo 3 hekkagregat (duoprop) Fra før sto denne motoren i en 38" windy med 2 slike motorer. Spørsmålet mitt er om noen har erfaring med hvor store propeller jeg bør ha.. Dem som fulgte med fra Windyen er 26P Hvis noen har synspunkter på om hva jeg bør gå for hadde d vært fint! Sitér dette innlegget Link to post
gmg Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Hvor store var propplene fra bensin motoren ????. var de bravo drev på bensin motoren???? og vi vilken utveksling har du på drevet i dag kontra tidliger. På min båt ( 2855 ) har eg 26P 1.81 - 1 utveksling og 310 HK diesel. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 På min båt ( 2855 ) har eg 26P 1.81 - 1 utveksling og 310 HK diesel. På min tidl 2655 med 310 hk og 1.81-1 utveksling tror jeg med 99 % sikkerhet at jeg hadde 24P.. Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Kvammen Svart 13.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2010 Har sjekket litt, og på nye drevet har vi 2-1 På bensin motoren sto det et alfa 1 drev, og har ikke peiling på utveksling, men det kan vel ikke ha så stor betydning i og med at jeg går fra singel prop til duo?!! momentkurven i dieselen er vel ikke sammenlignbar med bensin motoren heller.. Får vel bare prøve seg litt frem, er d vanlig å ha forskjellig dim på indre og ytre propell også?! Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 13.Februar.2010 Del på Facebook Svart 13.Februar.2010 Kan hende du treffer bra med oppsettet. Propellene skal ha samme stigning foran og bak. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 13.Februar.2010 Del på Facebook Svart 13.Februar.2010 Jeg hadde en 2858 med 340 hk bensin og Bravo 3. Der satt det også 26P. Gjorde 34 knop denne. Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Kvammen Svart 14.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 Får se til sommren når den kommer på vannet da! å finne noen med samme båt og oppsett er vel ikke så lett :) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 14.Februar.2010 Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 Prøv denne propell kalkulator: http://sites.mercurymarine.com/portal/page...;_schema=PORTAL Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Øyvind Kvammen Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Da havna jeg på 26!! Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Da er det bare å vente på våren Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Øyvind Kvammen Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Nå, blir mye skruing frem til våren å :) Har d da bare kunnet blitt litt varmere så det går å komme seg ut uten å fryse så jævlig! Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Kvammen Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Mangler 375 o/min på max turtall, så 26 ble litt for tungt! Gjør 35,2 på gps nå, men går ned 1 dim, så blir d nok helt knall :) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Bar et lite tips, et 26p propellsett og et 26p propellset kan være to helt forskjellige ting Tenker da cuppet og ikke cuppet. Før jeg byttet propeller så ville jeg sjekket om de du har er cuppet, en cuppet propell er tyngre å drive enn en som ikke er det. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Øyvind Kvammen Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2010 Har nok et orginalt 26 sett, men mulig jeg har klart meg med en 24 kuppet.. men heller litt for lett en for tung propell :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.