Morten T Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 Dampet du bordene før du monterte de på eller var de bra bøyelige? Sitér dette innlegget Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 2.Mai.2010 Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 visst du bruker tynt matriale tror jeg det skal gå fint men jeg byttet kun midtskips...men må nok dampe di som ska i akter delen men har hørt dem som kun bløter opp matrialet i saltvann...funker visst fint det og:-) men dette har ikke jeg prøvd ennå..men også masse høvling må til for å få rette formen Sitér dette innlegget Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 24.August.2010 Del på Facebook Svart 24.August.2010 Lurte på om noen kunne hjelpet meg med en ting... Jeg var ute med en potensiell kjøper av skøyta idag på en prøvetur, kort sagt: Den ble satt i akterover med noe høyt turtall...mister all framdrift...ligger å driver Kjempe greier tenkte jeg...knekt aksling..knust girkasse..osv Ser så ned i maskinrommet og legger merke til at akslingen går rundt når jeg setter den i gir...men propellen går sakte rundt..??? Etterverdt som den står i gir øker farten mer å mer (dette tar en stund)...plutselig har jeg all kraft tilbake...? Hva kan dette være?? Denne girkassen er ukjent for meg Sitér dette innlegget Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Hjelp..er det ingen som kan hjelpe meg med dette??? Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Har du fast aksel, uten vribar propell? Kan det være at du har dratt i filler kilen som holder propellen fast til aksling? Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Har en vribar propell som bladene er blitt låst, men akslingen har en flens og..? Sitér dette innlegget Link to post
Jon48 Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 (redigert) Er koplingen på kassen hydraulisk ? Om den er det , er lamellene muligens gåen.... Eller tom for olje Redigert 26.August.2010 av Skøy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ollebollenor Svart 30.Januar.2011 Del på Facebook Svart 30.Januar.2011 Fant du ut hva som var galt?? Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
Medås`n Svart 26.Mai.2012 Del på Facebook Svart 26.Mai.2012 Lite så skjer på tråden her ?? Sitér dette innlegget Link to post
Jon48 Svart 26.Mai.2012 Del på Facebook Svart 26.Mai.2012 (redigert) Er vel ingen problemer som må løses da .... Redigert 26.Mai.2012 av Skøy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Medås`n Svart 27.Mai.2012 Del på Facebook Svart 27.Mai.2012 Er det bare problemer med skøyter da ?? :giggle: Sitér dette innlegget Link to post
msfrihet Svart 23.April.2013 Del på Facebook Svart 23.April.2013 hei !!! har i dag vært å sett på en skøyte på 50 fot ... finner så lite tråder og info på nett.. har en visjon og en plan for hva jeg skal gjøre med min.. først så skal to bordganger byttes på denne båten er en meter råte på topp av det ene bordet så da bytter jeg det og det nærliggendes bordet.. planen videre er å rive av det lille styrhuset som er der nå.. videre vil jeg da heve dekket med 50 - 80 cm for å få skikkelig ståhøyde under dekket .. båten er 420cm brei så jeg vil trekke det ut til ca 380cm i bredden altså 20 cm igjen til dolbord på hver side.. dette vil jeg gjøre i aluminum event så vil jeg gjøre det i tre og kle det med finer og legge to lag med 300g glassfiber matte og polyester på og dekke dette med hvit topcoat.. oppå her vil jeg bygge styrhus og bysse og salong på 3.80 x 700 cm.. noen som har linker til sider eller har hevet dekket sitt og gjort i alu eller tre ??? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.