Jump to content

Tråden for Skøyte interesserte! :-)

Morten T

Recommended Posts

Skjælø:

http://www.fugekemi.dk/

Her fikk jeg tak i Arbokol for noen år siden. (Ref. den andre tråden vedr. nating av dekk)

Restparti påstod dansken den gangen, men dersom hjemmesiden er oppdatert så virker det jo som om produktet fortsatt er i handelen.

Bartesam skriver at Arbokolen ikke er så god som den var (fjernet noen virkestoffer les: det som var mest giftig)

Dette bør du sjekke med selger. Og flotters dersom du informerer oss her på båtplassen i etterkant.

PS: Det er 2-komponent utgaven nr. 2175 du skal ha, det finnes flere typer.

Forøvrig en svært hyggelig danske, god pris, topp service.

Anbefales på det sterkeste, lykke til.

Ser ut som du har endel aluminium bak, du ville ikke brukt det da? ganske greit materiale å jobbe med, veldig holdbart.

Må legge til at skøyta ble fin uten maling.

Hvordan er det å holde på med da? får du hobby apparat som kan sveise alu?

Koster vel endel i plater?

Skal slipe ned styrhuset mitt også, så lurte på ka eg skal male det med, noe erfaring?

Jeg er ikke spesielt erfaren innen sveising , det finnes apparater å få tak på (eller lånt/leid). Alu koster jo litt men er gunstig i pris nå har jeg hørt

å er nærmest evigvarende.

Det å kunne sveise litt er nok kjekt når en har skøyte, men det finnes jo hjelp å få der og

Å male alu krever riktig valg av produkter. syrevasking eller syregrunning for å få heft er veldig viktig, spør gjerne noen på et verft, Lørdagshjelpen på byggevarekjeden har som regel ikke peil, ikke spør dem.

Har sett noen bruke gulvbord i furu som skansekledning, det går sikkert fint det og, bare ikke så varig

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...