Jump to content

Hvordan få gelcoatfargen tilbake uten å lakke på nytt?


Alebi

Recommended Posts

  • 10 måneder senere...

Hei alle som har lang erfaring med å oppffriske falmet farge. Jeg har en Viksund 900 futura med blå pyntestripe som er svært falmet og som gjør inntrkket av båten dårlig. Har lest et av svarene her om Maguire Onestep Compound. Går utfra at det er Meguiar som menes da jeg fant det på nettet.

Hvilke forretninger er det som frohandler dette produktet. Her hvor jeg bor finnes det ikke. Takker for hjelpen og fortsatt god helg.

Link to post
Share on other sites

Heisann,det der ble bra.Hva bruker du etter vannsliping?Må vel ha på noe voks?

 

Sorry, så ikke dette før i dag - sikkert alderen :)

 

Etter behandlingen polerte og vokset jeg som vanlig, og resultatet taler for seg selv.

Men ett år etter behandlingen må jeg dessvere innse at det hele nok må utføres på nytt: Ble kanonbra og bedre enn noe annet som har vært prøvd, men varte bare en sesong. Spørsmålet blir jo hvor tykt lag lakk der er, og om det tåler en slik tøff behandling hvert år, noe jeg tviler på. Men alternativet er kanskje å slipe vekk hele stripen, så enn så lenge prøver jeg igjen... kanskje jeg ikke gjorde fullgod jobb i fjor ???

Nøler likevel ikke på å anbefale metoden, og må også ta med i betraktning at båten ligger ute hele året - og det ble jo supert resultat enn så lenge.

BONITA I

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...