Jump to content

Få rekkestøtte ut av holder i aluminium

toholthe

Recommended Posts

Har rekkestøtteholder av denne typen på båten:

125800.jpg

Man får kjøpt disse hos skaane nye. Som på mange andre båter fra 80 tallet har det vært en tidligere eier som har byttet ut plastskruen med en syrefast skrue noe som har resultert i at rekkestøtta nå sitter bom fast i foten. Dette gjør egentlig ingen ting da jeg ikke trenger å ta dem av, men i fjor bøyde jeg en rekkestøtte med sjøtet til spinnakeren. Noen som har noen gode tips om hvordan jeg skal få den løs uten å bytte holder?

Tenkte å kappe den av med vinkelsliper, men usikker på om jeg klarer å skjære ut restene nede i hullet selv da. Tips mottaes med takk.

T

En annen løsning kan være å montere et innleggsrør inne i den nye rekkestøtta, som passer ned i foten med gjensittende del av den gamle rekkestøtta.

Ellers kan du kanskje hente ideèr fra denne siden, som beskriver hvordan vri ut et cutless-lager. Med tanke på din fremgangsmåte å skjære ut gjenværende del av den gamle rekkestøtta:

http://www.pbase.com/mainecruising/replacing_a_cutlass

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...