Jump to content

Maxi 84 pris?

:båt1

Recommended Posts

Ser for meg at det er veldig avhengig av standen på båten. Da jeg kikket etter båt i høst mener jeg at maxi lå på 84 opp mot 150 000,- mens Maxi 77 kunne fåes ned mot 60 000,- . Det sagt kan det være at disse båtene var i spesielt god/dårlig stand. De var uansett utenfor mitt budsjett :wink: Kort sagt: Vanskelig å si. Jeg ville sjekket Finn i en periode og du vil snart finne ut ca hva pris som er fornuftig.

Ta deg en titt her også: http://www.norskmaxiklubb.no . De har et forum med båter tilsalgs, kanske du finner nettopp din båt her :seeya:

Trond

ja så en på en svenskeside som kosta 149 000 men den lå for langt vekk, hadde stygge puter, var ekstemt pen å var veldig godt utrustet så jeg tror muligens jeg kan få en til min prisklasse, HÅPER jeg :yesnod:

forøverig syns jeg detter er meget pene båter også er de utstyrt med samme motor som jeg har i snekka mi :smiley:

jeg har vel blitt Maxi fan :lol:

Gamle båter kan variere mye i pris. Det skyldes bl.a. ulikt vedlikehold og alder på utstyr. En Maxi 84 til 200.000 kr kan være et røverkjøp fremfor en annen til 150.000 kr. Vedlikehold gjennom 25 år kan ha allt å si og utgjøre "natt/dag" i forskjell.

Andre vikitge momenter er motor, seil og mye mye mer......

Når våren kommer, tar deg en tur ned i den lokale seilforeningen på en lørdagformiddag og prat litt med folk. Det er sikker en som kjenner en som vet om en som har en Maxi 84.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Maxi 84 har vel ligget rundt 130-150 000 det siste året, noen 10-talls tusen lavere enn før finanskrisen.

Har egentlig bare godt å si om 84-en. Det må vel være den romsligste 28-foteren på markedet, samtidig som den seiler rimelig bra bare den får litt vind. Båten er heller ikke kjent for å ha noen spesielle svakheter, bortsett fra at fordekket visstnok kan være litt "mykt" på noen eksemplarer. Men dette har ingen styrkemessig betydning. Det er brukt Divinycell som distansemateriale i dekket, så det er ingen balsa her som kan råtne.

Det eneste problemet med disse båtene er den originale, saltvannskjølte Volvo Penta MD7A motoren. Min tikker og går fortsatt, og starter greit, men den nærmer seg slutten på sin levetid. Jeg vil absolutt anbefale en båt med ny motor, hvis du får tak i det, siden ny motor og drev kommer på 75-80 000. Alternativt kan du henge en påhenger på hekken når den tid kommer, og bruke motorrommet til et gedigent stuerom :smiley: Bruk det du sparer på nye, gode seil, så slipper du å bruke motoren så ofte.

Redigert av Smurf1 (see edit history)

Bundin er bátleysur maður

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...