Jump to content

Blir det stor fargeforskjell mellom ny gelcoat og den originale?

Teza

Recommended Posts

Har funnet fargekodene på gelcoaten til skrog/overbygg (2000) og staffler (5031) til min Master 740.

(Er ikke sikker på om 5031 er den sorte fargen eller om det er en annen farge, det er jo forskjellige farger på disse båtene)

Er det noen som vet om det blir stor fargeforskjell mellom den nye gelcoaten som legges på og den gamle?

Ser for meg at fargen endres noe over tid, og båten er jo fra midten av 80 tallet.

Det er mange riper og hakk som må ordnes, så håper å treffe best mulig på fargen.

Sort har jeg bare sett med fargenr.2800, 900 eller 90000.

Da jeg gjorde tilsvarende jobb på min forrige Draco fra -76, så rubbet jeg først ned hele båten med grov rubber før jeg sparklet den opp med gelcoatsparkel med originalfarge og slipte etterpå med forskjellig grad av våtslipepapir.

Avsluttet det hele med en omgang finere rubbing og 2 omganger polish.

Det var ikke mulig å se fargeforskjell uansett hvilken vinkel en så i fra, men var en tidkrevende jobb.

Har tatt ca 150 riper og hakk fra fenderlista og ned!Prøvde meg frem med forsjellige blandinger men dette blei ikke bra.Brukte orginal 8008 på båten fra 1995. 90% av skadene er usynlige mens 10 % synes enda hvis man går en meter ifra og studerer.Skadene blir mere og mere usynlige etter hver sesong.Resultatet er selfølgelig avhengig av att grunnarbeidet blir gjort etter boka!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...