Desbarats Startet 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 15.Februar.2010 Prøver igjen ettersom jeg mistenker at innlegget ble slettet pga bilderettigheter Årets sesong nærmer seg og som førstegangs eier av en båt er jeg på jakt etter en båtplass. Drømmen hadde vært å leie en plass i frognerkilen/ Bygdøy/ Sjølyst/ Bestumkilen/ Blommenholm etc... Jeg er klar over at det er langeventelister, men er villig til å leie en plass (vet det er dyrt, men det er noe jeg er villig til å gjøre) Er det noen av baatplassens medlemmer som har noen stall tips til hvordan man går frem, hvor bør jeg henvende meg, kanskje noen kjenner noen som har en plass å leie ut? Alt av tips tas imot med STOR takknemlighet Båten er forøvrig en Nordkapp Enduro 600, 19 fot lang og 205cm bred Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Vet ikke om du så mitt forrige svar, så skriver på nytt. Prøv hos de forskjellige båtforeningene i frognerkilen eller bestumkilen. Jeg har selv plass hos Skarpsno båtforening. Her er det venteliste, men for en båt av din størrelse er den ikke så lang. Når du får fast plass betaler du et innskudd, og så en symbolsk årlig sum i leie (type 1500 og oppover pr. sesong). Mens du står på venteliste kan du leie midlertidig plass billig. For en båt av din størrelse tipper jeg det blir rundt 200,-/uke. Havnen er bevoktet av medlemmer på natten. Lykke til! Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Desbarats Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Hei CSL, jo jeg så innlegget ditt sent igår kveld. Så takk skal du ha. Skal ta en nærmere kikk på de båtforeningene som ligger i frognerkilen. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 I mellomtiden kan du leie hos Oksenøya Marina (til blodpris). De holder på å forlenge noen brygger, så jeg tror de har litt ledig, men jeg er usikker på hvilken størrelse det er. I fjor splittet de opp noen av de ledige store båsene i to mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Desbarats Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 tusen takk nordan family 27, Oksenøya Marina er notert, tar en telefon dit. Sitér dette innlegget Link to post
westbas 89 Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Følg med på finn.no Der annonseres både for salg og til leie. lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Desbarats Svart 16.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Takk JEFredriksen Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Når det gjelder Finn.no bør du være oppmerksom på at prisene ofte faller dramatisk utover i april. Har leid 4 m. privat i Asker de fire siste årene og hvert år har jeg sett plasser til rundt 18.000 i februar/mars og flere til 12.000-14.000 i april. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Prøver igjen ettersom jeg mistenker at innlegget ble slettet pga bilderettigheter nei, det var fordi dette er å anse som en annonse, som som er klart i strid med pnkt. 3 i reglene.. Fremover nå er det svært mange som vil være på mer eller mindre desperat jakt etter båtplass og vi kan ikke la Åpent forum bli brukt til dette. Fra de samme regler: Innlegg som er borte Ingen innlegg forsvinner av seg selv. Er et innlegg du har skrevet borte, og du ikke skjønner hvorfor, så ta kontakt med oss. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 17.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 Hvorfor legger du ikke inn søknader da i de fleste båtforeningene i Oslo og Akershus? Hos oss iallefall er det gratis og stå på venteliste. Mvh Henboe Sitér dette innlegget Link to post
Orca74 Svart 18.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 (redigert) Men hva er typisk ventetid for båtplass i 2.5-3 m størrelsen? Har inntrykk at man snakker mange år uansett hvor (dvs båtforeningers nettsider) jeg henvender meg. Redigert 18.Februar.2010 av chryztaal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 18.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 Det varierer jo med hvor mye gjennomtrekk det er med medlemmer. Hos oss er det vel 2-3 år som regel for en 3 meters plass. Sitér dette innlegget Link to post
Orca74 Svart 18.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 Hei henboe, hvor er 'hos oss'? Tenkte kanskje å hive inn en søknad :) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 I vår båtforening mener jeg å huske at det er 800 på venteliste og at det omsettes ca 2-3 plasser i året. Litt spess i år da havna bygges ut med 45 plasser, men uansett er det leeeenge å vente om man stiller seg bakerst i køen. Melde inn fremtidige barnebarn er kanskje det mest realistiske. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.