emilian1 Startet 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2010 Hei:-) Har spurt om dette før,men håper på å få endel flere svar på gode løsninger. Lurer på om jeg kan lede eksosen ned i sjøen ved bruk av en 100 mm myk og fleksibel brannslange? Noe som vet?? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 I så fall må du ha et hull i denne over vannlinjen, slik at du ikke får vacuum i slangen og på den måten trekker sjøvann inn i motoren. Et annet alternativ er å bruke en eksosstøvel, hvis du kan finne tak i en slik. Salisbury produserte slike, men de har nå visstnok gått ut av produksjon av en eller annen grunn. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
emilian1 Svart 16.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Ja, ser hva du mener..men hvem har eksosstøvel i dag? Ser at Progressing hadde dem,men regner med de er tomme nå. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 Røyken forsvinner nok ikkje ved å lede eksosen under vannlinja, den vil følge eksosboblene opp til overflata. Sitér dette innlegget Link to post
emilian1 Svart 17.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 Ser hv du mener,men hvilke løsninger har jeg for å få vekk eller minske røyken som kommer ut? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 17.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 Disse motorene ryker når de er kalde og på tomgang. Bare slik de er. Har to Ford 2725 uten turbo fra 2005 selv, og de er slik du beskriver, men de ryker ikke under gange. Hvis motoren er en del år ville jeg sjekket dysene at de har rett åpningstrykk Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
emilian1 Svart 17.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 Min 2704 ET ryker litt under gange og skjønner du...hadde motor på service i fjor høst og har kjørt en anbefalt "kur" for rens av fastbrent sot o.l . Men må nok innse at røyk vil være der og derfor håpte eg på en go og funksjonell løsning Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.