Brum Startet 3.August.2004 Link til dette innlegget Startet 3.August.2004 I rekken av mange ting som må gjøres for å bringe en eldre dame tilbake til heder og verdighet, i hverfall verdighet, står nå utskfting av dørk og motorroms-luker/lemmer(?) for tur. I min streben etter å holde damen i original stand, er planen nå å fjerne restene av gammelt Nautolex-belegg og legge nytt. Til dette trenger jeg nye (trekant)aluminiumsprofiler for "innramming" av dørkplatene . Er det noen av dere som vet om dette er å få tak i noen steder? Alle dørkplater og mottorromslemmer er av finér, og det skulle ikke forundre meg særlig om de har vært der siden '71, så jeg skifter vel dem også. Spesielt er mottorromslukene ekstremt tunge. Disse består av ca. 18 - 20mm kryssfinér. Sannsynligvis vil det hjelpe på vekten bare ved å skifte dem ut, men finnes det noe annet som er lettere jeg kan bruke? PS! Den eldre damen er en 1971 Windy 22 DC. Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 4.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2004 Jeg prøver en gang til, jeg Det jeg er mest interessert i er om noen av dere vet om hvor jeg kan få tak i aluminiums-listene/profilene? Helst i Oslo-området? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 4.August.2004 Link til dette innlegget Svart 4.August.2004 .....Det jeg er mest interessert i er om noen av dere vet om hvor jeg kan få tak i aluminiums-listene/profilene? Helst i Oslo-området?Prøv her: Lillestrøm: http://www.sapagroup.com/no/profiler/sapa....3&TreeNodeID=00 Oslo: http://www.alu-consult.no/ Larvik - messestands http://www.punkt1.no/kjeden/kjeden.shtml Glideskinner - Oslo http://www.torp-fasteners.no/torpfasteners...s/produkt07.htm Eller så brukes jo aluprofiler til dusjkabinetter - baderomsutstyr, etc. kanskje en lokal rørleggerforretning kan hjelpe? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
GeirKS Svart 4.August.2004 Link til dette innlegget Svart 4.August.2004 Er på jakt etter det samme, jeg skal sjekke katalogen til Norsk Stål senere. Jeg sier i fra hvis jeg finner noe der. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 4.August.2004 Link til dette innlegget Svart 4.August.2004 Tenk på at det er noe som heter sjøvannsbestandig aluminium. Jeg tviler på at noe du kjøper hos en rørlegger eller lignende er særlig sjøvannsbestandig. Selv om disse lukene ikke er direkte utsatt for sjøvann er det mye salttåke i sjøluften som vil ødelegge finishen på vanlig aluminium raskere enn du tror. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
GeirKS Svart 4.August.2004 Link til dette innlegget Svart 4.August.2004 Hmm, ja, jeg misforstod visst hvilken type det var snakk om. Disse er jo synlige og pleier å være elokserte, tror jeg. Eloksering kan fikses for noen kroner, eller man kan hobbyeloksere selv (men det blir tynnere). Mitt forslag er at du kjøper 18mm teakfinerplater og freser spor til juksenater med en håndoverfres. Deretter limer/skrur (plugges) du heltre teaklister langs kantene, f.eks. 15x18mm. Toppes med mange strøk slitesterk lakk, feks. 3 stjerners gulvlakk. Selvfølgelig et dårlig forslag hvis det er et poeng å ha båten original. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
GKN Svart 4.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2005 (redigert) Nå er jeg akkurat ferdig med Dørkplatene(Laminat), listet i Alu Profiler fra Astrup, ikke no billig men det ble bra. Hjelper også å vite at det er vedlikeholds fritt. Redigert 4.Mars.2005 av GKN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 4.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2005 Nå er jeg akkurat ferdig med Dørkplatene(Laminat), listet i Alu Profiler fra Astrup, ikke no billig men det ble bra. * Brukte du "vanlig" gulvbelegg-"LAMINAT"? * Har du noen bilder å vise frem? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.