Vidarfre Startet 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2010 Var nede i båten i helga og ville starte varmeren så jeg fikk en lunk, men dengang ei. Har "infopanel" og det står feilkode at det er problem med gløding, prøvde gjentatte ganger uten hell. Har landstrømlader på hele tiden og batteriene er fulle (lyser grønt) Kan det være kulden eller dieselen som er problemet? Må kansje vente til det blir varmere i været? Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
SeaRaymond Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Vel, hvis det står problem med gløding er det vel glødeplugg eller glødetråden som må rengjøres eller skiftes Sitér dette innlegget Link to post
Vidarfre Svart 16.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Ja er vel nærliggende å tro det, var sånn i sommer også første gang jeg starter den, men på startforsøk nr 2 kommer den alltid. Må nok ha varmeren ut og sjekke glødepluggen. Noen som vet om forhandler på sørlandet? Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
tkb Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 http://www.wallas.no/Start.asp Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 tror ikke du må ha varmeren ut for og få byttet glødeplugg. var et to siders innslag i båtmagasinet(husker ikke nummer) om vedlikehold av dieselvarmere,der det var en d4 som var tatt som utgangspunkt. bytte av glødeplugg viste seg og være like enkelt som skift av lyspære. egen luke til glødepluggen og greier Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
terron Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 (redigert) Nå er vel Wallasene ganske kjent for å være ganske "kilne" når det gjelder oppstart - litt lav spenning og/eller litt lenge siden de har blitt brukt (drivstoff renner litt tilbake i slangen) og/eller lav temperatur på "ting" --> Da er ikke "programert" glødetid nok ---> det blir ikke varmt nok ved første forsøk til at brennstoffet "fordamper" skikkelig og det hele tenner ikke skikkelig (typisk at det kan blaffe litt og så slukke helt). Så ved andre forsøk funker alt helt OK, rett og slett fordi det da er såpass med "restvarme" at alt tenner som normalt. Er vel skrevet kilometervis med info om "wallasproblemer" tidligere. Men ville aller først målt spenningen inn på apparatet når du starter opp - faller denne til under 12.1 - 12.3 volt så er man i grenseland, på vinteren når det er kaldt så er dette for lav spenning, selv om Wallas hevder at 11.9 skal være nok. Redigert 16.Februar.2010 av terron (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 ...først målt spenningen inn på apparatet når du starter opp - faller denne til under 12.1 - 12.3 volt så er man i grenseland, på vinteren når det er kaldt så er dette for lav spenning... Stemmer etter mine erfaringer også... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.