Renita Startet 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2010 Hei, Har tittet litt på en Bavaria 32 sport, denne båten er 320cm på det breieste og båtplassen min har en lysåpning på ca 335cm. Vil Bavarien få plass? noen som vet ca max bredde 20 cm over vannlinjen på denne båten? Antar at det vil bli noe trangt om det i det hele tatt går. Mvh Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 I utgangspunktet høres dette altfor trangt ut. Dvs at du har 7,5 cm lysåpning på hver side, om man skal legge båtens største bredde til grunn. Dette blir vel snaut! På min båtplass er kravet 50 cm lysåpning bredere enn båtens maks bredde (minimum 25 cm på hver side). Har du sjekket hvilke regler som gjelder ved din havn? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Båten er smalere nede ved utrigger enn oppe ved fenderlist. Tror at du kanskje får 30 cm til. Ved å legge gummilist nede ved utrigger bør dette gå bra. Sjekk med Lunde for sikkerhets-skyld. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
S/Y Emma Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Det er vel greitt å ha plass til fenderar også, sjølv om ein har gummikant på utliggaren? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Targa 23.1 Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Det er vel greitt å ha plass til fenderar også, sjølv om ein har gummikant på utliggaren? Er det liten plass i båsen, er det en fordel å ha stramme brest foran og bak, og i tillegg legge båten i spring. Da gnisser den ikke mot utliggerene Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 17.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 Hei, Takk for svar så langt Er det ingen som vet hvor brei denne båten er ca 20-30 cm over vannlinjen? Har lyst på denne båten, bare så synd at båtplassen ikke er større. Mvh Bjørn. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 17.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 Hei. Du vil få plass til både båt og fender. Bredden på båten på fenderlist og nede i høyde med utliggerne så er båten ganske mye smalere. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 17.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 du får fint plass i båsen Sitér dette innlegget Link to post
bjolsen Svart 17.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 Hei, Har tittet litt på en Bavaria 32 sport, denne båten er 320cm på det breieste og båtplassen min har en lysåpning på ca 335cm. Vil Bavarien få plass? noen som vet ca max bredde 20 cm over vannlinjen på denne båten? Antar at det vil bli noe trangt om det i det hele tatt går. Mvh Bjørn Jeg målte min 32 sport helt bakerst ved vannlinja der er den ca.295cm. Du kan sikkert legge på 5-10 cm hvis du går 20 cm opp. Båtene er vel ofte også litt smalere helt bakerst. Jeg har en plass med 4m lysåpning. Lykke til med båtkjøp. Sitér dette innlegget (Skibsplast 655) (Nordan 780) (Bavaria 32 sport) Finnmaster 68 DC Link to post
Lanber Svart 17.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 Ta fart med baugen inn første gangen og vips har du båtplass bred nok Sitér dette innlegget Link to post
P. K. Svart 17.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 Har naboene god plass og er det mulig å flytte utriggerne? Det kan jo kanskje være interessant for naboen å gi deg noen desimeter mot en symbolsk leie. Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 18.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 Hei igjen, Da har e ordnet med litt justering av utriggerne så da mangler jeg bare båten Mvh B Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.