Jump to content

Gelcoatsprekker på ny Yamarin båt, reklamasjon med positivt utfall

jone

Recommended Posts

Hva er erfaringene Deres med reklamasjoner på nye båter hvor det oppstår feil og mangler? Jeg kjøpte i 2009 en ny Yamarin hvor det i løpet av første sesongen oppsto noen sprekker i gelcoat på overbygg, etter avtale med forhandler ble vi enige om å reparere disse etter sesongslutt. Når båten ble tatt på land og grundig inspisert av glassfiberverksted viste det seg å være langt flere av disse sprekkene enn de som først viste seg. Ettersom dette ville bli en stor og kostbar reparasjon ble det laget en omfattende rapport hvor skadene ble dokumentert. Rapporten samt uttalelse i fra forhandler og meg som båtkunde ble sendt til fabrikken i Finland. Etter noen avklaringsrunder ble jeg tilbudt å omlevere båten, noe jeg selvfølgelig takket ja til.

Yamarin forhandleren et godt stykke sør i Rogaland kom og hentet den skadede båten, byttet motor og ettermontert tilleggsutstyr over til den nye båten og leverte alt tilbake på opplagsplassen oppe i Stavanger, hvor den nå står helt klar og venter på at snøen skal forsvinne, og sola begynne å varme. I dag har jeg fått eierbevis i posten på den nye båten, slik at den kan registreres på meg. Dermed er raklamasjonsprosessen over og jeg sitter igjen med en god følelse, og tenker dette gikk utrolig smertefritt. Jeg hører ikke så mye om slike prosesser, er det fordi dette ordner seg greit, slik som for min del eller er det lite / få reklamasjoner som dette.

Gleder meg i hvertfall til ny sesong, og er glad for at jeg har en forhandler som ordner opp.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...