Bergen Startet 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2010 Har en Icom IC-M1 Euro bærbar VHF som sårt trenger nytt batteri Bp-185 eller 186. Til min store forundring lar ikke dette seg skaffe fra importør. Ei heller var det lett å finne på nett da det fleste leverandører også er tomme. Piratprodukter ser det heller ikke ut til å finnes. For min egen del fant jeg en leverandør i Canada og har forhåpentligvis batteriet på vei over atlanteren nå, men på min leiting fant jeg flere leverandører som annonserte med "battery rebuilding" altså hvor en sendte det gamle batteriet fra seg og fikk skiftet den innvendige batteripakken. Alle leverandørene av denne tjenesten som jeg fant var i USA og for min del ville det blitt like kostbart som å kjøpe nytt, men det jeg egentlig lurer på er om noen her i landet driver med tilsvarene tjeneste? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 ....., men det jeg egentlig lurer på er om noen her i landet driver med tilsvarene tjeneste? Jeg har lurt på det samme, men ennå ikke hverken hørt om eller sett noen. Med de timelønnene det opereres med her i landet skal det vel godt gjøres å bli kommersielt lønnsomt, men det kunne kanskje være en nisje i tilknyting til f.eks gjenbruk, rehabilitering eller andre bransjer hvor man baserer seg på en viss grad av subsidiering? Det skal bli spennende å høre om andre kjenner til noe. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sjøtunga Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Om noen kan så tror jeg det må være Automax. De har iallfall stort utvalg av batterier og kan etter hva jeg har hørt (har ikke brukt dem selv) lodde sammen celler av rett størrelse til en pakke som du kan eventuelt kan putte i batterikassen selv. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
blueline Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Automax både bygger og har endel batteripakker. Jeg fikk bygd/byttet innmat på min batteripakke på en Hartenberger dykkerlykt. God service og pris. Sitér dette innlegget Link to post
Capella Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Har selv en bærbar ICOM IC M11, og har kjøpt nytt batteri til den her http://www.altitec.no/index.php?main_page=...564_18588_29946 Fant ikke M11 i deres liste, men satset på at det som såg likt ut skulle passe, og det gjorde det. Finn frem spesifikasjonene til ditt batteri, så finnes det kanskje batteri her til lands til deg også Capella. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 http://www.yachtbits.com/icom/icom_handhel...t_batteries.php BP215 - 7.4v 1600mAh Li-lon Battery for M1 EuroV Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bergen Svart 19.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 (redigert) Jeg fikk til svar at BP-215 ikke passer i IC-M1E. Dette var fra Seatronic som igjen hadde fått det av importøren. Ser ut til at M1 Euro og M1 Euro V er to forskjellige utgaver BP186 - 8.4v Ni-Cad for M1 Euro - Discontinued. BP215 - 7.4v 1600mAh Li-lon Battery for M1 EuroV Fra linken til Gunga Betyr uansett ikke så mye for meg lenger ettersom nytt er bestil og betalt (men koster det samme som en ny Horizon VHF ), men for andre med samme VHF kan det være greit å kjenne til alternativer. Derfor startet jeg denne tråden. Redigert 19.Februar.2010 av Bergen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 okido har M1 Euro V ......kjfin radio Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bergen Svart 23.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Et lite oppfølgningsspørsmål til min VHF. Jeg har også vært på utkikk etter 12V lader til denne da jeg finner det litt upraktisk med kun 220V. Men når jeg ser på inngangen til 220V laderen så er denne merket med 13,8 V (etter transformatoren), er det det da noe i veien for at jeg benytter avbildede sigarettennerkontakt med tilsvarende plugg og setter denne i laderen? Forøvrig ankom nytt batteri fra Unaiten i dag Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Nix, det går helt fint. Men, jeg ville målt spenningen du får det og sett at den ikke er for lav før du kaster 230V laderen... Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Gunga Din Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 er ikke så bra på italiensk, men ser ut finnes noe her [iCOM] BP-186 59,00 euro [iCOM] BP-185 45,00 euro http://www.irae.net/commercio/elenco.asp?p...amp;usatonuovo= Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
aileenll Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Jeg hadde i forige båt en jotron, tron 1 nødpeilesender. Batteriet i den var gått ut på dato. Jotron sa de ikke kunne skaffe batteri. Men Nordic battery, Haraldsvei 5 Lørenskog lagde nytt batteri, med 10 års garanti. Det var i april 2002 og kostet kr 515,- Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Bergen Svart 23.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Men, jeg ville målt spenningen du får det og sett at den ikke er for lav før du kaster 230V laderen... Kan du utdype litt her? Det er ikke noe galt med 220V laderen, jeg ønsker bare å også kunne benytte denne via sigarettennerutak om det er mulig. Gunga: jeg kjøpte mitt her sonset 59USD + 44USD i frakt og kr 133 i MVA Takker forøvrig på svarene om rebuilding og er glad for at dette finnes her i landet også Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 hade vart kul om du åpne din gamle batteripakk sen......... det kansje er en 'enkel match' o skifte de gamle batterierne. tenkte gjöre dette selv, når de er helt slutt... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
BMP Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Jeg har en Icom IC-M1Euro V og på den sitter et batteri med betegnelsen BP215L bruker en lader som heter AD-95 og den er tilkoblet 12V en i båten. Kjemperadio bruker den også som jaktradio på elgjakta. Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 BP-186 får en vel også batterikassette for vanlig AA batterier? Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Jeg som roter, BP-196 får man det... (går litt i surr med disse tallene når en tar det på husken ) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.