Divemaster Startet 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2010 Vel planlegging er i gang for 2010 sesongen, og tur til Norge, via Oreknøyene og Shetland vurderes seriøst nå... Vi kan ta turen rolig, i 8 til 10 knop og ha nok diesel for frem og tilbake et par ganger uten om å tenke på ekstra drivstoff ombord.... behagelig og bra med en 20 til 24 timers tur hvis værvinduet er bra. Hvis værvinduet er mindre, kan vi kutte tiden ned til 9 timer, men vil fort bruke "litt" mer diesel.... dvs... med 30% reserve osv, så trenger vi diesel rundt 50 NM etter landfall... men vi ønsker mest sansynlig å gå på Sørsiden av Sotra ... ..så hvor er nermeste bunkers på eller nær Sørsiden av Sotra? Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Gudrun Svart 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Steinsland i Austefjorden er en ok plass å bunkre når man er på vei inn eller ut Korsfjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Trond mjøs Svart 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 (redigert) Mener det er mulig å bunkre på Glesvær også, fin og skjermet havn. Steinsland også, der kan man ringe innehaveren til nesten alle døgnets tider og han kommer og hjelper deg. En skikkelig ramsalt sjøulk Trond Redigert 20.Februar.2010 av Trond mjøs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Bakkasundet i Austevoll og Hjellestad på Bergenssiden er også alternativer. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 20.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Takker ... Har vel også Fitjar på Stord regner jeg med... Beklager hvis spørsmølet hørtes litt naivt ut ... men det er over 20 år siden vi reiste ut fra Norge og enda lengre siden vi var med egen båt på vestlandet... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Nimo Svart 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Liaskjeret bruker vera rimelig. Kun kort automat Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 (redigert) Litt langt unna kanskje, men favorittbunkersplassen min er Esso Os, det er den rimeligste jeg kjenner til i mitt distrikt, og har du i tillegg Esso mastercard er prisen ytterligere 40 øre rimeligere per liter. Flesland har også rimelig diesel har jeg fått med meg, men der har jeg bare bunkret 1 gang hittil. Flesland tar kun kort 24 timer, men Esso os tar også kontant i åpningstid, i tillegg er det der også kort 24 timer. Redigert 20.Februar.2010 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 20.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Har ikke tenkt pris før nå .... Vi vil nok ta ombord mellom 6 og 800L for 200 NM mellom Shetland og Norge..... men hvis vi drar på litt, eller tar ruten fra Peterhead og direkte til Stavanger... som er 300NM, så blir tallene en del høyere... Samt at jeg må nok sjekke med bunkersstasjoner nært landfall om de tar kort fra "utlandet" ...og sjekke hvor vi bør ta tollklareringen... (Jeg har til og med funnet frem det Norske gjesteflagget som vi sikkert bør føre). Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Sjørøveren Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Er ei brygge med bunkers sør på Sotra, omtrent ei mil nord for Falck Nutec sikkerhetssenter. Er det denne som heter Steinsland? Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Heller på Flesland kai. Billigste dieselen i området. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Baywatch Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Er ei brygge med bunkers sør på Sotra, omtrent ei mil nord for Falck Nutec sikkerhetssenter. Er det denne som heter Steinsland? Det er mulig å fylle i Håkonsundet helt sør på Sotra også. Gå inn i så fall inn fra øst! Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Steinsland i Austefjorden er en ok plass å bunkre når man er på vei inn eller ut Korsfjorden. Jeg ville ha valgt denne --- de har stort omløp og rimelig fersk vare (Losbåten fyller der inne). Jeg fyller en del på Flesland selv -- møkkaplass i alt vær og vind og bølger. Alt for lav brygge, elendige fortøyningspullerter, skittent og jævlig. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
LykkelitenIV Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Gjerne derfor at den er billigst da Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.