Vidarfre Startet 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2010 Kjøpte nettopp Raymarine Spx 10 pilot, komplett pakke\sett sto det i annonsen, ble noe forundret da jeg åpnet alle boksene og ingen kabler oppi. Dette er tydeligvis ekstrautstyr Jeg forstår at en båt nødvendigvis har forskjellige lengder de trenger på diverse tilførselskabler osv men "basiskablene" hadde jeg nok forventet.. Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
Hulda Svart 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Jeg kjøpte en SPX30 med ST6002 kontrollenhet og fikk med så mye kabler at jeg kunne pakke inn halve båten. Kablene lå i esken sammen med det øvrige utstyret og virket ikke som noe ekstratilskudd. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Lit rart at det ikke var med noen kablër. Monterte nylig en Simrad AP35 for en kompis og der var det med det som dkulle till av kabel med untak av strømtilførselen til kontrollboksen. Kablene som fulgte med var nokk dobelt så lang som det vi trengte så det ble en god del tilovers. Sitér dette innlegget Link to post
blindleia Svart 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Så vidt jeg skjønner så skal du i hvertfall få med ett minimum av datakablene, altså SeaTalk mm. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Jeg har bestilt samme pilot på cactusnav.com og venter i spenning. I det som skal være i pakken står det SPX-10 Course Computer Type 1 Linear Drive Remotely mounted fluxgate compass ST70 Contol Head 1 x SeaTalkng T piece 1 x 400mm SeaTalkng spur cable Jeg så at de anbefaler følgende for å gjøre installasjonen komplett 1 x T-Piece 1 x Spur Cable 1 x BackBone Cable 2 x Network Terminators Men jeg tenkte at jeg skulle begynne installasjonen og så se hva som jeg behøver. Jeg skal jo koble piloten sammen med vindinstrumenter, logg og plotter så jeg behøver vel noe mer kabler. Sitér dette innlegget Link to post
Vidarfre Svart 20.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Jeg må ta en titt en gang til da, men eneste kabelen jeg så var en bunt som var støpt fast i kompasset og ikke no mer Når jeg ser i prislista til Belamarin er det sikkert for 1500kr i kabel jeg må kjøpe i tillegg... Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
blindleia Svart 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Jeg så at de anbefaler følgende for å gjøre installasjonen komplett Dette er mer enn en anbefaling, systemet vil ikke virke uten. Du må terminere T-stykke som medfølger, også er det jo kjekt med en SeaTalkNG ledning til ST70-enheten. Så anbefalingen er egentlig ett minimum! Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 21.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Da får jeg gjøre en tilleggsbestilling. Er i startgropen med netthandel så jeg har også bestillt Sony marinestereo med kablet fjernkontroll og polyplanar lavmagnetiske høyttalere for montering i pidestallen. Nå blir det bare spennende å se om alt kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.