Dalton Startet 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2010 Jeg har snublet over en liten UPS med et lite 12v batteri. Batteriet er ferdig, men UPS'en funker. Tenkte ganske enkelt å koble batterikablene til batteriene i båten, og vips så har jeg 230 volt. Noen som har testet dette? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
2nd Trikker'n Svart 20.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Vær klar over at små billige UPS'er ofte gir firkantpuls og ikke sinus. Helt ok til pc, spør du meg. Powersupply i en pc er et kvalitetsprodukt. Men jeg advarer. Det er ikke mange her som er enig med meg. Og ja jeg har testet det. (8 år hvor strømforstyrrelser var nesten dagligdags) Det positive, er at slike ikke er "in line" dvs de leverer nettspenning så lenge det finnes. Ved brudd starter inverteren raskt nok til at pc'en ikke merker det. Uten batteri har den selvfølgelig ingen hensikt, men batteri er jo lett å få tak i. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 20.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2010 Tror kanskje du misforstår meg litt. Tenkte å bruke den som en billig inverter, og da trenger jeg ikke batteriet. Båtens forbruksbatteri vil jo utgjøre batteriet i UPS'en. Det med sinus kontra firkantpuls må jeg sjekke... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.