Dalton Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Er det mulig :headbang: Spiller vel ingen rolle hvordan båt man har vel???? Bare man kan nyte sjølivet!!!Hvorfor må vi absolutt hate noe Nå får jeg vel kjeft for feil sitering, men syns hele dette innlegget var flott!! Det er da pokker så mye vann overalt at det burde være god nok plass til alle, uansett hva slags fremdriftssystem man måtte fortrekke. Her i min lille "plaskedam" (les Randsfjorden) har vi alle slag fra robåter og kajakker via små speedere som flyr i lav høyde, og over til seilbåter med og uten seil, tresnekker, plastsnekker osv... Her er det plass til alle, og med litt mer omgjengelighet og litt mindre navlebeskuelse vil ikke sånne Hat-Tråder være nødvendig! Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Hangadrott Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Det beste er jo og se at hat tråder faktisk overlever en god stund. Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Hangadrott Har du en dårlig dag, eller er du virkelig sånn???? Sitér dette innlegget Link to post
Hangadrott Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Dårlig dag? Det er nok bare et tidsfordriv for meg desverre Men jeg putter nok heller følebladene og pluggnøkkelen opp i rumpa før jeg stopper opp og ler av seilbåtmafian på en vindstille dag. Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Hangadrott Sitér dette innlegget Link to post
Hangadrott Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Hangadrott har nå ingenting med troll og gjøre, det er en skikkelse Odin tok for og få et innblikk i dødsriket. Hangadrott = de hengtes gud Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Kan du ikkke starte en tråd for de som hater trebåter da... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 skikkelse Odin tok Odin? Jamen han hadde jo seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Kan du ikkke starte en tråd for de som hater trebåter da... Ja, eller plastbåter... eller stål, eller ferrosement, eller kaldbakte. Eller kanskje robåter, kanoer, kajakker, gummibåter og luftmadrasser? For ikke å snakke om alle som ikke har båt i det hele tatt. Fysj og fysj Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
OT-flyktning Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Gjerne en tråd om de som elsker potetbåter også. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Eller en hattråd for de som hater hattråder..... (godt å se at jeg ikke er den eneste som kjeder meg grenseløst mens jeg venter på båtsesongen) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Heram Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Hater å hater...? Ikke noe i veien for at folk skal kunne svive rundt i seilbåter, men..... Eksempelvis i Eidangerfjorden-Langesund hvor disse regattaene blir holdt, midt i fjorden, krysser foran innseilingen til hver eneste bukt... Kommer man tøffende med en snekke er det jo omtrent som å spasere i ett minefelt! Disse regattene burde blitt holdt ett fullstendig annet sted, en lukket dam eller noe... Midt i skipsleia mellom havner, sund, alt og alle skal avskjæres av disse små seilerne, og de er ikke seine om å vise neven da man stille og fredelig skal ut å kose seg... Håpløst, kutt det ut, hjelper ikke å bruke hornet heller, neste gang får jeg passere gjennom dem... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 (redigert) her er det ca 50 meter bredt mellom en rød og grønn stake. lenger oppe er sundet max 30 meter bredt. Og det er ikke seilas. Stedet er rett N for Dannemark - rett syd for Hamburgsund Jeg bakket opp og ventet på at seilbåtene skulle slå - da smatt jeg gjennom. Hadde jeg ikke kunnet seile hadde jeg blitt veldig rådvill her. Så har vi et motorbåt eksempel. En NordWest 370 i leia rett S for Gullholmen Jeg forstår godt de seilbåterfører som får hat i blikket av slik kjøring Redigert 21.Februar.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Heram Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 huff å huff... Marerittet om igjen... Grøsser bare av tanke på den "grisekjøringen" til mange seilere... Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Jeg vet ikke hvor mange av seilerne i norge som seiler regattaer, men den resterende prosentanndelen av seilerne har de samme utfordringene som deg når regattaer blir arrangert midt i skipsleia. Ikke ulikt sykkelritt på landeveien hvor en gjeng pedalAnton'r sykler 5-6 i bredden og synes det går "skikkelig" unna. Eller hester som driter i 17.mai-toget skolemusikken som synes det er ok å "trene" på gangveien utenfor vinduet mitt hver søndag tidlig om morgenen i mange uker før nasjonaldagen. Heller ikke ulikt eldre og handikappede som bruker usannsynlig lang tid over forgjengerovergangen, eller overfrisk ungdom som sier at jeg trenger å løfte jern på eleksia hver gang jeg skal inn i butikken for å kjøpe øl, cola, sjokolade og røyk. Det er ikke nok til at jeg HATER : Treningsstudioer Rullatorer Rullestoler Sykler trompeter hester. Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
CB. Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 skolemusikken som synes det er ok å "trene" på gangveien utenfor vinduet mitt hver søndag tidlig om morgenen i mange uker før nasjonaldagen. Hehe, den der kjenner jeg og har en god medisin mot det På med musikk boksen og høytalere på full spiker i vinduet. Neste helg er de borte Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
RSL Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Hehe, den der kjenner jeg og har en god medisin mot det På med musikk boksen og høytalere på full spiker i vinduet. Neste helg er de borte Musikkboksen er i stua og jeg er ikke i stand til å karre meg ut dit fort nok til å gi dem "medisin". Men det er unger som koser seg, så jeg trekker puta over hodet og sover videre når de har passert. Hater ikke unger fordi noen av dem liker å spille i korps og hater ikke andre båttyper fordi de av og til ferdes der jeg jeg hadde tenkt passere. Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
CB. Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Enig med konklusjonen din da Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
RSL Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Enig med konklusjonen din da Fantastisk hehe... En motorbåteier og en seilbåteier som kom til enighet... Det er håp folkens...... Så i mai blir syklistene som trener til Giro de norwege hindret av bunadskledde 7åringer som tramper i takt i hestemøkk mens foreldre og besteforeldre stolte står å ser på. Jeg bare håper at jeg hører skolemusikken på avstand ombord i båten. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
"Mathilde" Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 (redigert) huff å huff... Marerittet om igjen... Grøsser bare av tanke på den "grisekjøringen" til mange seilere... Jepp... Grisekjøring i 5-6 knop. Det er altså galt at seilbåter ikke seiler. Det irriterer jo enkelte på forumet grenseløst. Flertallet av dem er motorbåteiere som hevder at mastene alltid er nakne. Jeg har hevdet det motsatte. Men la oss se på bildene til Bitteliten. Hans poeng var å illustrere en motorbåts manøvrering en sommerdag på svenskekysten. Det man imidlertid også kan konstatere, er virkelighetens verden - nemlig at 90% av seilbåtene har seilene oppe!! Akkurat som jeg selv opplever det. Redigert 21.Februar.2010 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 På med musikk boksen og høytalere på full spiker i vinduet. Neste helg er de borte Get a life.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bitteliten Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 (redigert) Jepp... Grisekjøring i 5-6 knop. Det man imidlertid også kan konstatere, er virkelighetens verden - nemlig at 90% av seilbåtene har seilene oppe!! Akkurat som jeg selv opplever det. De seilbåtene bryter i hvertfall sjøveisreglene og var definitivt til hinder for all annen trafikk. De blokkerte mer eller mindre hovedleia for alle fritidsbåter. er vel den dummeste seilingen jeg har sett noen gang. Hadde ikke seilbåtene hatt seilene oppe denne dagen hadde det vært noe alvorlig feil. Det var en perledag med 4-7m/s sydlig vind. Redigert 21.Februar.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Syntes det er litt vanskelig å vurdere hvorvidt de bryter sjøveisreglene ut fra bildene dine Bitteliten. Dette dreier seg i alle fall ikke om kryss-seiling. Noen ganger blir det liksom galt uansett hva man gjør.............. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 21.Februar.2010 Del på Facebook Svart 21.Februar.2010 Jeg seilet svenskerenna i sommer og ved et par anledninger ble jeg motorbåt. Manglende erfaring siden det er første sesong med stang og duk, gjorde at jeg valgte være motorbåt når det ble som aller tettest mellom båtene. Hilste i øst og vest og de aller fleste hilste tilbake. Er det slik at jeg er programforpliktet til å hate båter i andre båttyper, er jeg redd jeg er og blir en rebell. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.